Autorski BOOK TAG Original!

12:00

Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w kolejnym poście na moim blogu, jakże ważnym poście! Dzisiaj prezentuje Wam mój pierwszy autorski TAG, jednak słowo autorki ma tutaj dwa znaczenia.. Z tego co szukałem nie natrafiłem na taką zabawę, ani na polskiej blogosferze, ani tej zza oceanu. Zasady są całkiem proste, jednak jakieś są. A więc herbatka w dłonie i zapraszam do lektury. Na końcu nominację, będzie mi bardzo miło jak TAG ten Wam się spodoba i wykonacie go na swoich blogach :>

Oczywiście jest całkiem prosto. Do dziesięciu autorów dopasowanych jest dziesięć różnych pytań, na których odpowiadamy pasującymi do nich książkami. Jednak jest pewien haczyk. Nie możemy odpowiedzieć książką danego autora, o którym mówi nam pytanie. Na przykład do Veronici Roth nie możemy przypasować jej książek. Chyba zrozumieliście no nie? W sumie wyjdzie w praniu, zaczynajmy właśnie od pani Roth.

Veronica Roth, autorka trylogii Niezgodna - książka, która złamała Ci serce
Chętnie odpowiedziałbym Wierna, ale nie mogę, ponieważ jest to właśnie książka Roth. Matko, nie potrafię wyjaśniać czegokolwiek. Mogę tu przypasować Kosogłosa, Suzanne Collins, bo chyba wszyscy wiemy, że pod koniec czekała na Nas doprawdy wybuchowa impreza.. To było straszne zakończenie, naprawdę!

Andrzej Sapkowski, autor Wiedźmina - ulubiona książka polskiego autora
Z racji, że nie czytam zbyt wiele książek polskich autorów mam dość ograniczony wybór. Mógłbym tutaj postawić na W pustyni i w puszczy Sienkiewicza, bo nic mi na tą chwilę nie przychodzi do głowy. Może w komentarzach polecicie mi jakieś fajne książki polskich autorów? Zastanawiałem się nad Chłopcami Ćwieka..

Regina Brett, autorka m.in. Jesteś Cudem - książka, która wiele Cię nauczyła
Prawie Jak Gwiazda Rocka pokazała mi, że mimo wielu przeciwności losu można podnieść głowę do góry i dalej pozytywnie działać. Gwiazd Naszych Wina dało mi zupełnie nowy i odmienny pogląd na osoby chore na różne choroby. To chyba tylko te dwie książki pokazały mi coś zupełnie innego. Uwielbiam je, bez kitu!

John Green, autor m.in. Gwiazd Naszych Wina - książka, która ma wielu zwolenników, jednak Tobie nie przypadła do gustu
Osobiście nie przepadam za trylogia Mrocznych Umysłów, która faktycznie ma wielu fanów, ale też przeciwników. Zacięcie trzymam się przy mojej obietnicy - dokończę tą serię, może będzie jeszcze lepiej! Toczę również walkę z Cyrkiem Nocy, który totalnie mi się nie podoba, ale też kiedyś przeczytam w całości. Tyle książek, tak mało czasu!

J.K. Rowling, autorka Harrego Pottera - książka do której zamierzasz wracać w przyszłości
Z pewnością w przyszłości odświeżę sobie trylogię Igrzysk Śmierci, bo w końcu od tego się zaczęło to moje czytanie. Nie mogę doczekać się powrotu do przygody Katniss. Oczywiście powrócę do książek Matthew Quicka, które naprawdę wiele mnie nauczyły..

Stephen King, autor wielu thrillerów - ulubiona powieść grozy
Jeśli mam być szczery nie zaczytuję się w wielu powieściach, które są horrorami albo thrillerami - jakoś tak nie jestem do nich przekonany. Uwielbiam trylogię Więźnia Labiryntu, która momentami ocieka strachem, jednak nie jest to aż tak bardzo zaawansowane. Może polecicie mi w komentarzach od jakiej książki Kinga mogę zacząć? :)

Małgorzata Musierowicz, autorka Jeżycjady - ulubiona lektura szkolna
Uwielbiam pierwszy tom długiej serii Opowieści z Narnii - Lew, Czarownica i Stara Szafa. Pamiętam, że w czwartej klasie byłem wręcz oczarowany całym tym światem wykreowanym przez autora. Do tej pory książki te przywołują u mnie pozytywne emocje.

Rick Riordan, autor Percy'ego Jacksona - książka z najlepiej wykreowanym światem
Niestety nie miałem jeszcze okazji przeczytać ani jednej powieści tego bardzo popularnego autora. Dwa słowa - Harry Potter! Uwielbiam świat, który wykreowała J.K. Rowling - Hogwart jest chyba marzeniem większości czytelników, tejże świetnej serii. Za mną dopiero trzy pierwsze tomy, ale jestem pewny, że reszta również mi się spodoba ;)

Sarah J. Maas, autorka Szklanego Tronu - bestsellerowa seria, którą uwielbiają wszyscy i zawładnęła również Tobą
Niedawno zapoznałem się z serią Dary Anioła i wręcz pokochałem przygody Jace'a i Clary. Mimo wszystko stanąłem na drugim tomie i czym prędzej muszę przeczytać trzeci, który podobno jest najlepszy z całej serii. Do tego seria jest w mojej bibliotece szkolnej! Aaaa, Nocni Łowcy nadchodzę! :P

Matthew Quick, autor m.in Prawie Jak Gwiazda Rocka - książka, która wywołuje uśmiech na Twojej twarzy
Podzielę się z Wami pewną króciutką historią. Ostatnio w szkole dostrzegłem dziewczynę, która szła czytając Każdego Dnia i uśmiech po prostu rozsadzał mi twarz! Nie sądziłem, iż ktokolwiek z mojego otoczenia również będzie to czytał. Muszę niedługo do niej zagadać jak wrażenia :)

A do wykonania TAGu zapraszam:

  • Isabel Czyta - http://isabelczyta.blogspot.com/
  • Caroline in the Bookland - http://caroline-in-the-bookland.blogspot.com/
  • Modna Książka - http://modnaksiazka.blogspot.com/
  • Otwarta Księga - http://otwartaksiega2002.blogspot.com/
  • Book Reviews by Anita - http://bookreviews.pl/
  • Książka od Kuchni - http://www.ksiazka-od-kuchni.blogspot.com/
  • Zaczytana Dolina - http://zaczytana-dolina.blogspot.com/
  • Moje spojrzenie na kulturę - http://moje-spojrzenie-na-kulture.blogspot.com/
  • Truskawkowy blog książkowy - http://pattbooks.blogspot.com/
  • Zaczytany w Książkach - http://zaczytanywksiazkach.blogspot.com/   

To byłoby już na tyle na dzisiaj. Mam nadzieję, że mój pierwszy autorski TAG Wam się spodobał i oczywiście wszyscy chętni poczujcie się nominowani! Zaczytanego weekendu Wam życzę kochani! :)


Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Podoba mi się ten TAG! Czuję się nominowana, muszę to zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne odpowiedzi, no i dziękuję za nominację, czuję się baaardzo wyróżniona :*
    No i oczywiście muszę się zgodzić z wykreowaniem świata Harry'ego Pottera, jest świetny... taki magiczny, cudowny i uroczy, a jednocześnie pełen grozy. Taki, w którym chciałoby się żyć :-)
    Zapraszam do mnie na recenzję "Biorąc oddech" Rebekki Donovan (BEZ SPOILERÓW)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowy TAG :)

    Pozdrawiam!
    http://biblioteka-wspomnien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już odpowiedziałam, czekam tylko na wolny dzień, by publikować swoje odpowiedzi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty to masz głowę do wymyślania tagów :)

    i-love-marzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń