12 książek, które chcę przeczytać w 2017 roku

12:00

Tyle premier i ciekawych książek nadchodzi w 2017, że głowa mała!
Cześć Wam! Rok 2017 zaczął się naprawdę bardzo różnorodnie, a rynek wydawniczy coraz to bardziej nas zadziwia. Dzisiaj przedstawię Wam dwanaście książek, które chcę przeczytać w nadchodzących dwunastu miesiącach. No cóż - zapraszam!

1. Wotum nieufności - kolejna książka Remigiusza Mroza, którą chcę przeczytać tym razem jest typowo polityczna. Nie wiem, jak to się dzieje, że każda nowa pozycja tego autora zawiera w sobie coś, co mnie interesuje. Pewnie nie wiecie, ale trochę interesuje się polityką, więc będzie to dobra opcja.
2. Into The Water - gdy tylko dowiedziałem się o tej pozycji, zacząłem się zastanawiać, kiedy pojawi się ona w Polsce. Paula Hawkins to autorka nieszczęsnej Dziewczyny z pociągu, która miała błędy, ale była dosyć znośna. Dlatego też bardzo chcę przeczytać coś innego od tej autorki, by po prostu mieć porównanie.
3. Endgame: Reguły gry - ostatni tom bestsellerowej trylogii Endgame ma nie tylko przepiękną okładkę, ale i dosyć intrygujący opis. Dwie pierwsze części były naprawdę rewelacyjne, dlatego też moje oczekiwania są naprawdę wysokie. Tak się składa, że już niedługo będziecie mogli przeczytać recenzje tej książki na moim blogu.

4. Naznaczeni śmiercią - nowa książka Veronici Roth to zdecydowanie wydarzenie na skalę światową, trylogia Niezgodna była dosyć średnia, dlatego też podobnie jak w przypadku Pauli Hawkins przeczytam, by zobaczyć, jak zmienił się jej styl literacki. W recenzjach blogerzy piszą, iż jest znacznie lepiej. Chcę się sam przekonać.
5. Król Kruków - no cóż, taki szał, jaka ta powieść wywołała w tym roku jest naprawdę ogromny. Gdyby ta książka nie była tak trudno dostępna, to pewnie byłbym już po lekturze, ale jak zawsze budzę się z zakupem po fakcie. Nie poznałem jeszcze twórczości Maggie Stiefvater, więc uznałem, że wypada to nadrobić.
6. Holding Up The Universe - jeśli czytaliście moje podsumowanie roku 2016, to wiecie, że Wszystkie jasne miejsca tej autorki to najlepsza książka minionych dwunastu miesięcy, więc chcę, wręcz łaknę więcej od Jennifer Niven! Na dodatek tematyka jest naprawdę kusząca.

7. Harry Potter i Zakon Feniksa - bardzo chcę kontynuować serię Rowling, więc lektura następnej części będzie raczej formalnością. Z doświadczenia wiem, że gorzej jest z zakupem, a ta powieść tania nie jest. A i objętość dosyć imponująca.
8. Tajemne miasto - drugi i ostatni tom tej dylogii podobnież jest fenomenalny, pierwszy tom spodobał mi się na tyle, że mogę stwierdzić, że jest to jedna z moich ulubionych serii. Niedawno skończyłem Wybranych, więc nadal chcę kończyć różne cykle.
9. Dwór mgieł i furii - na myśl o tej książce odczuwam podekscytowanie, pierwszy tom był jedną z lepszych powieści, jakie przeczytałem w zeszłym roku, więc po prostu muszę sięgnąć po kontynuację. Tym bardziej, że już niedługo premiera trzeciej części za oceanem, a uwielbiam przeżywać ekscytację związaną z jakimiś rozwiązaniami.

10. Windwitch - czyli w przełożeniu na nasz język Wiatrodziej jest drugim tomem w tetralogii o Safi i Iseult. Liczę na naprawdę rewelacyjne fantasy, które nie znowu będzie mogło zagościć na liście najlepszych książek roku. Susan Dennard to naprawdę obiecująca autorka, liczę, że nadal będzie dobrze pisać.
11. Zagubiony heros - początek nowej serii Riordana jest już coraz bliżej mnie, tym bardziej, że wreszcie kontynuuję Percy'ego Jacksona. Bardzo dużo osób zachwyca się jego twórczością, więc i ja chcę poznawać mitologię. Choć słyszałem, że Olimpijscy Herosi są trochę słabsi od tej pierwszej serii.
12. Szóstka wron - największa zagadka tego zestawienia. Z jednej strony boje się, że po prostu nie wciągnę się w fabułę i zostanę przytłoczony tym całym fantasy, jednak z drugiej bardzo chcę poznać pióro Leigh Bardugo oraz przede wszystkim mieć tak pięknie wydaną książkę w swojej kolekcji. Istne cudeńko!

To już na tyle, jeśli chodzi o ten post. Piszcie w komentarzach swoje wrażenie odnośnie tych książek, które wymieniłem w tym zestawieniu. Jestem również ciekawy, jakie książki Wy chcecie przeczytać w 2017, za rok postaram się skonfrontować moje wybory. Do napisania!


You Might Also Like

16 komentarze

  1. Też nie mogę się doczekać nowej książki Niven oraz "Endgame" <3
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Króla Kruków skończyłam wczoraj i bardzo, bardzo polecam! To dokładnie tak dobra książka, jak ludzie mówią :) A ostatnio przecież wydawnictwo zrobiło dodruk, ja się na szczęście załapałam, ale z tego co widzę, już książki nigdzie nie ma :O!
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia.
    Wszystkie jasne miejsca również wywarły na mnie wielkie wrażenie, więc inne książki autorki chętnie poznam :)
    Harry'ego opłaca się zawsze czytać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Również chcę przeczytać "Szóstkę wron" :D Ciekawe czy mi się to w końcu uda ;)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tej listy przeczytałam tylko jedną powieść - "Szóstkę wron" i była to przyzwoita książka, chociaż po tylu zachwytach spodziewałam się po niej czegoś więcej.
    Poza tym też chętnie przeczytam "Reguły gry", "Dwór furii i mgieł" i "Holding Up The Universe" :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak ty chciałabym sięgnąć po Króla kruków i Szóstkę wron. Cóż, mam nadzieję, że nam się to uda XD Za to słyszałam niezbyt pozytywną opinię na temat Naznaczonych śmiercią Veronici Roth. Cóż, może tobie akurat się spodoba.
    Pozdrawiam xx
    http://absolutnamaniaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też ciekawi "Szóstka wron". Chociaż nie przepadam za tym gatunkiem to słyszałam o niej tyle dobrego, że może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Dwór mgieł i furii" jest MEGA! "Szóstka wron" dalej na mnie czeka i intryguje, bo słyszałam bardzo skrajne opinie. Ostatnio skończyłam ostatnią część cyklu o "Królu kruków" i pierwsze dwa tomy były całkiem fajne, ale trzeci i czwarty to porażka...
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. "Dwór mgieł i furii" przeczytałam w oryginale jeszcze w wakacje i byłam nim oczarowana. O ile pierwszy tom oceniłam 10/10, to do tego zabrakło mi skali i musiałam poprzedniemu obniżyć ocenę ;)
    "Szóstkę wron" już posiadam, ale jeszcze jej nie przeczytałam i chcę to zrobić jak najszybciej, ponieważ jestem bardzo ciekawa, czy książka okaże się tak dobra, jak wszyscy mówią.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kuba! :)
    Nie mogę się doczekać, aż przeczytam ,,Tajemny Ogień''. Wystarczył krótki opis, aby mnie na maxa zachęcić.
    O, dla mnie również ,,Szósta Wron'' jest zagadką, tyle osób chwali, lecz niektórzy ganią.
    Po Mroza na razie nie sięgam, mimo wielkiego szału innych czytelników nad jego twórczością.
    Pozdrawiam,
    Martyna z bloga: http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Możesz to odebrać jako reklamę naszego bloga, tej książki albo ciekawą przygodę. http://wirtualniewalniety.blogspot.com/2017/01/atwa-szkoa-atwe-studia.html
    Wyżej masz link do posta, promującego książkę, która jest przeznaczona dla młodych ludzi i jak mówi sam tytuł "Łatwa szkoła, Łatwe studia", autor opowiada jak poradzić sobie z życiem szkolnym, a także nieśmiałością i innymi cechami. W poście masz link, który przekieruje Cię na stronę, na której możesz kupić książkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Możesz to odebrać jako reklamę naszego bloga, tej książki albo ciekawą przygodę. http://wirtualniewalniety.blogspot.com/2017/01/atwa-szkoa-atwe-studia.html
    Wyżej masz link do posta, promującego książkę, która jest przeznaczona dla młodych ludzi i jak mówi sam tytuł "Łatwa szkoła, Łatwe studia", autor opowiada jak poradzić sobie z życiem szkolnym, a także nieśmiałością i innymi cechami. W poście masz link, który przekieruje Cię na stronę, na której możesz kupić książkę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tych wszystkich książek chciałbym najbardziej przeczytać Naznaczonych Śmiercią, Zagubionego Herosa i Szośtkę Wron.
    Teraz jestem w połowie Dworu Mgieł i Furii i jest MEGA. Zdecydowanie lepszy od pierwszego tomu.

    Pozdrawiam :-)
    http://placeformeandbooks.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  14. Więc tak... ,,Króla kruków" czytałam ostatnio i kompletnie nie rozumiem zachwytów nad tą książką - to była jedna z najgorszych powieści, jakie czytałam w zeszłym roku. :( ,,Dwór mgieł i furii" mam już u siebie (aaa! <3), ale poczekam z nim aż skończę serię HP, bo była ona moim planem na ferie, które właśnie mi się zaczęły. Mam też ogromną chrapkę na ,,Szóstkę wron" :)

    Pozdrawiam cieplutko
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  15. Dwór mgieł i furii, Szóstka wron, Naznaczeni śmiercią, Tajemne miasto - też to chcę przeczytać :D A Króla Kruków i HP czytałam i obie były świetne! :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie także na liście książek, które chcę przeczytać w 2017 znalazło się Wotum nieufności Remigiusza Mroza :D



    www.ohmylife.pl

    OdpowiedzUsuń