Najlepsze książki wydane w 2016 roku

12:00

Rynek wydawniczy w tym roku obfitował w wiele ciekawych książek!
Cześć Wam! Dziś mam dla Was pewien specjalny post. Rozpoczynamy tydzień podsumowań na blogu, zaczynając od zbioru najciekawszych książek, które miały swoją premierę w 2016 roku. Nie ukrywam, że bardzo wiele z nich już przeczytałem i powiem tak - jest na czym oko zawiesić. Zapraszam!

6 miejsce - Ponad wszystko, Nicola Yoon - Szczerze? Ta książka mi się średnio spodobała. Brakowało jej niekiedy realizmu, jednak jest w niej coś takiego, co sprawiło, że poczułem się zobowiązany do wymienienia tej powieści w tym zestawieniu. Zakończenie było naprawdę pouczające i ogólnie, jest to pozycja dla osób, które lubią lekkie historie, a zarazem uwielbiają popaść w refleksję. Data premiery - 18 maja 2016. Recenzja - klik.
5 miejsce - Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender, Leslye Walton - Z biegiem czasu jestem w stanie stwierdzić, że nie jest to książka idealna. Choć podobne jak w poprzedniej książce - jest w niej coś takiego, co przyciąga. W tym przypadku od tej powieści biła magia, najprawdziwsza magia, która potrafiła zaskoczyć. Jest to istna mieszanka gatunków literackich, thriller, romans, kończąc na literaturze pięknej. Jeśli macie taką okazję, przeczytajcie ją w dzień przesilenia letniego, nie będziecie żałować. Data premiery - 2 marca 2016. Recenzja - klik.

4 miejsce - Behawiorysta, Remigiusz Mróz - Tego Pana nie mogło zabraknąć w tym zestawieniu, w 2016 roku zalał czytelników swoją twórczością. Wybrałem tę pozycję, ponieważ wyjątkowo trafił do mnie morał. Fakt, że niektóre rzeczy, które tam miały miejsce były oderwane od rzeczywistości, ale mogę na przymknąć oko. Liczę, że w nadchodzącym roku przeczytam coś od Mroza o terroryzmie, ostatnio taki niechlubnie popularny temat, ale czuje, że z jego talentem wyszłoby z tego coś dobrego. Data premiery - 26 października 2016. Recenzja - klik.
3 miejsce - Fobos, Victor Dixen - Kocham marnować czas na oglądanie reality shows, odkąd pamiętam tego typu programy mnie fascynowały. Dlatego też książka o właśnie takiej tematyce od razu wzbudziła moje zainteresowanie. Dixen stworzył naprawdę dobre uniwersum, które pomimo powolnej akcji potrafi zainteresować czytelnika. Kojarzycie Book Tour z tą książką, który organizowałem? Książka przebyła 3/4 trasy, po czym tak trochę zaginęła i od półtora miesiąca próbuje dolecieć do następnej osoby, aktualnie jest w Ełku :v Data premiery - 2 czerwca 2016. Recenzja - klik.

2 miejsce - Dwór cierni i róż, Sarah J. Maas - Jeśli czytacie mojego bloga od dłuższego czasu, to pewnie obecność Pani Maas Was tutaj nie dziwi. Początek nowej serii był po prostu fenomenalny. Nie spodziewałem się, że świat przez nią wykreowany przypadnie mi do gustu aż tak bardzo! Barwni bohaterowie, uniwersum, które podczas czytania samo kreuje nam się w głowie i naprawdę ciekawe intrygi. Tymczasem w styczniu premierę będzie miała druga część tej trylogii i coś czuje, że to będzie świetne. Data premiery - 13 kwietnia 2016. Recenzja - klik.
Najlepsza książka wydana w 2016 roku - Prawdodziejka, Susan Dennard - Długo się nad tym zastanawiałem, ale myślę, że ten tytuł jest zdecydowanie zasłużony. Ta książka to swego rodzaju odkrycie tego roku, nie spodziewałem się, że przypadnie mi ona do gustu bardziej aniżeli książka Sary Maas. Przepiękna przyjaźń, pędząca na łeb, na szyję akcja, dopracowany świat oraz przede wszystkim - język, lekki, nawet kiedy mowa jest o rzeczach naprawdę skomplikowanych. Z tego co widzę, to hejt na tę pozycję jest dosyć znaczny, jednak ja odnalazłem w niej coś zupełnie swojego. Data premiery - 12 października 2016. Recenzja - klik.

Tym sposobem dobrnęliśmy do końca tego zestawienia. Mam nadzieje, że któraś z tych pozycja podeszła Wam do gustu tak bardzo, jak mnie. Zauważyłem, że bardziej do gustu przypadła mi fantastyka, jednak cóż - sytuacja zupełnie się odwróci w rankingu, który zobaczycie już w środę. Mianowicie pokaże Wam pięć książek, które można okrzyknąć najlepszymi, z przeczytanych przede mnie w tym roku. Zaciekawieni? Do napisania!

You Might Also Like

14 komentarze

  1. Fobos był świetny! Ciągle nie mogę się doczekać drugiej części... Ja akurat zrobiłam ranking tych przeczytanych, a nie wydanych w 2016 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się ze wszystkim! Dużo dobrego słuchać o Prawdodziejce, ale ja czekam na razie w kolejce w bibliotece :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fobos super - pozytywne zaskoczenie, ale Dworu cierni i róż to od sierpnia nie mogę przeczytać i kompletnie nie wiem do czego tam zmierza fabuła, bohaterka jakaś dziwna, wkurza mnie okrutnie. Nie wiem czy w ogóle to skończę..

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie wymienione przez ciebie książki dopiero mam w planach, choć nie ukrywam, że książka pana Mroza ciekawi mnie najbardziej.
    "Osobliwe i cudowne przypadki..." choć mają cudowną okładkę, obawiam się, że mogą mi się nie spodobać.

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko "Dwór..." i była to niesamowita lektura, pełna wrażeń i emocji. :)
    A Prawdodziejkę mam w planach. :)
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam żadnej z tych książek. Mam jednak w planach "Behawiorystę" Mroza i nie mogę się doczekać kiedy po niego sięgnę :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Poluję na tę książkę o anielicy, ewentualnie jeszcze skuszę się na "Prawodziejkę". Jednak jestem osobą, która nie przepada za nowościami.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" i mogę powiedzieć, że to jedna z lepszych książek, jakie zostały wydane w tym roku.
    Pozdrawiam,
    Helena z ksiazkinocy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Z przedstawionych książek, miałam okazję przeczytać niestety tylko jedną, czyli "Dwór cierni i róż". Jest to mój ulubieniec tego roku i z niecierpliwością czekam na kolejną część :)


    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! x
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/12/najlepsze-ksiazki-2016.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ne mogę doczekać się drugiego tomu "Fobosa"! Przeczytałam większość z tych książek, jednak "Osobliwe i cudowne przypaki Avy Lavender" to mój numer 1.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam się, że z wymienionych książek czytałam tylko Mroza (ale ciągnie mnie do Maas) i dla mnie też był jedną z najlepszych książek tego roku -- bezapelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz rację, w 2016 roku na rynku wydawniczym pojawiło się tyle perełek, że trudno wybrać te najlepsze :D Żadnej z wymienionych przez Ciebie pozycji nie przeczytałam, nad czym ubolewam, jednak zamierzam to zmienić :D Czekam na kolejny ranking ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szczerze? Myślałęm, że ACOTAR będzie u ciebie pierwszy na liście. Ja planuje przeczytać obydwie częśći w Styczniu. Moją ulubioną książką wydaną w 2016 będzie napewno EMPIRE OF STORMS mojej (i chyba twojej też) Królowej Fantasy. :)
    http://placeformeandbooks.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam dwie z nich: Dwór... oraz Cudowne i osobliwe... (takie długie tytuły XD). Co do powieści Sarah J. Maas zgadzam się całkowicie, za to książka Leslye Walton nie do końca przypadła mi do gustu. ;)

    Pozdrawiam cieplutko
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń