Space BOOK TAG

12:00

Nieziemsko tu, no nie?
Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w kolejnym Tagu na moim blogu. Tym razem wylecimy razem w kosmos i po drodze zwiedzimy kilka planet. Ale oczywiście zabierzemy ze sobą książki. Tylko jakie? Zapraszam!


1. Słońce - książka z gorącym bohaterem lub bohaterką
Nie wiem jak Wy (mówię do chłopaków oczywiście), ale mi ciśnienie podnosi się, kiedy widzę Isabelle z Miasta Kości. Ta postać to naprawdę gorąca osóbka, a aktorka, która gra ją w serialu to po prostu uosobienie piękna. Tylko zazdrościć aktorom, którzy mają z nią do czynienia.

2. Merkury - mała, ale duża książka
Bez dwóch zdań wymienię tu jak na razie moje najciekawsze odkrycie książkowe tego roku - Cała prawda Dana Gemeinharta to książka, która jest naprawdę króciutka, ma około dwustu stron. Tematyka, którą podjął autor jest czymś co idealnie wpasowało się w moją sytuację życiową. Przeczytajcie, a zrozumiecie. Recenzja - klik.

3. Wenus - książka z dobrą główną bohaterką
Być może źle zinterpretowałem tę książkę, ale przez cały jej upływ odnosiłem wrażenie, że Leonor z Fobosa była taką dobrą duszyczką w tej całej ekipie. To czego próbowała dokonać w końcówce powieści udowodniło mi, że chciała uchronić nie tylko siebie, ale całą dwunastkę. Recenzja - klik.

4. Ziemia - duża, ale dość przyjazna książka
Niby taka łatwa kategoria, a miałem z nią nie lada problem. Jednak wybór padł na Światło, którego nie widać. Co do przyjazności tej powieści można trochę podyskutować, bo same klimaty wojenne były dość gorzkie, jednak ja wspominam lekturę tej powieści bardzo dobrze. Recenzja - klik.

5. Mars - książka bliska Twojemu sercu
Pierwsze razy podobno są pamiętliwe. Mogę się z tym zgodzić, z racji, że pierwszą książką, która zaczęła moją przygodę z czytaniem były Igrzyska śmierci, które są naprawdę bliskie mojemu sercu. Zaraz, zaraz - przecież serce to tylko organ, który przetacza naszą krew. Czar prysł.

6. Jowisz - największa cegła w Twojej biblioteczce
Cegła w tym przypadku to naprawdę mało powiedziane. Królowa cieni to 840 stron wspaniałej literatury spowitej licznymi spiskami i przede wszystkim akcją. Aktualnie czytam tę książkę, więc już niedługo spodziewajcie się na blogu recenzji tego cuda. Warto czekać!

7. Saturn - książka nie z tej Ziemi
Możecie mnie za to zasztyletować, ale po raz kolejny do tej kategorii użyje Fobos Victora Dixena. Akcja dzieje się w kosmosie, bohaterowie zmierzają na Marsa, więc ta książka z pewnością pasuje do tejże kategorii.

8. Uran - książka z niebieską okładką
Na myśl od razu przyszła mi książka, która jest na pewno bardzo magiczka. Mówię tutaj o Osobliwych i cudownych przypadkach Avy Lavender. Powieść ta ma wprost przepiękną okładkę, jest taka klimatyczna. Sama książka przypadła mi do gustu, jednak nazwanie ją genialną byłoby z lekka przesadzone. Recenzja - klik.

9. Neptun - najdłuższa seria na półce
To może jest trochę oszukane, ale jak na razie na półce mam najwięcej tomów z serii Szklany tron Sary J. Maas, bo aż cztery. Tyle wyszło jak na razie w naszym kraju, mam nadzieję, że Uroboros z lekka bujnie się, bo wydawanie tej serii idzie jak ślimak, który się raczej nie spieszy. 

A więc to już dzisiaj na tyle. Mam nadzieję, że zabawa ta w moim wykonaniu spodobała się Wam. Mam dla Was dość istotną informację, ponieważ aktualnie (kiedy ten post się pojawił) jestem w górach i postów w przyszłym tygodniu będzie znacznie mniej. Coś tam dla Was przygotowałem, jednak nie wiem co mam opublikować. Do napisania!

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Isabelle to chyba moja największa książkowa miłość. Nie chcę być powierzchowny, ale jest po prostu przepiękna! Książkowa, serialowa, nieważne! Izzy to Izzy. Szkoda, że nie ma jej naprawdę. ;-;
    Pozdrawiam http://book-dragon-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" niedawno skończyłam czytać i bardzo mi się podobała, ale miała kilka małych minusów. "Królowa cieni" była świetna - każdy kolejny tom tej serii jest lepszy :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Światło, którego nie widać! Kocham! Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender - cóż zawiodłam się na tej powieści... lecz nie mogę powiedzieć, że jest zła co to, to nie! Magiczna i klimatyczna, godna polecenia. (ps recenzja obu książek również u mnie na blogu :)
    Pozdrawiam!
    chocabom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze jak czytam ten tag myślę, dlaczego akurak takie kategorie są do poszczególnych planet O.o Ale co tam, nieważne.
    Zawsze zastanawiało mnie to powiązanie uczuć z sercem, którego tak naprawdę nie ma, bo serce to tylko organ. Kiedyś myślałam, by przekornie zacząć mówić o mózgu, ale poddałam się i mówię jak wszyscy.
    Igrzyska <3 Moja pierwsza dystopia... Również mam do nich ogromny sentyment.
    Kiedy widzę na innych blogach Królową cieni za każdym razem jest to mały wyrzut sumienia "Lekturia, Szklany tron czeka od września na półce, a ty się za niego jeszcze nie zebrałaś! Paczaj, już 4 część wyszła!" Ah, muszę się za niego w końcu zabrać!

    Pozdrawiam!
    https://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie najdłuższą serią są albo Zwiadowcy, albo seria Jutro, jeśli liczyć także Kroniki Ellie. Nie zgadzam się jednak z tobą co do dobrej głównej bohaterki - ja osobiście nie przepadam za Leonor, według mnie za bardzo użalała się nad sobą, zamiast wziąć się w garść. Ogólnie po Fobosie spodziewałam się nieco lepszych rzeczy, mam nadzieję, że drugi tom będzie bardziej intrygujący. A Szklany tron tak pięknie wygląda na półce! Ja niestety dwie pierwsze czytałam w formie ebooka, ale chyba je sobie kupię, bo to Maas.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę kiedyś zrobić ten tag u siebie. :) Ciekawie mogłoby wyglądać moje odpowiedzi. Najgrubsza książka w mojej biblioteczce liczy sobie bodajże ponad 1300 stron, a najdłuższa seria ma 22 części, a to jeszcze nie koniec. :D
    O, czytasz "Królową cieni". :) Mam w planach tę powieść, muszę tylko przeczytać "Dziedzictwo ognia", no i zdobyć czwarty tom. :)

    Nominowałam Ciebie do wykonania Fruit Book TAGu. :) Szczegóły znajdziesz tutaj:
    http://zaczytana-dolina.blogspot.com/2016/07/fruit-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń