100 książek, które chcę przeczytać cz.1 I 2016

12:00

No to dzisiaj zaszalajemy!
Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w pierwszej części pewnego zestawienia, które wstrząsnęło BookTubem dokładnie rok temu. Przedstawię Wam dzisiaj 100, a właściwie 50 książek, które chce przeczytać. Dzisiaj zobaczycie pierwszą połowę listy, a już niedługo zobaczycie kolejną pięćdziesiątkę. To co - lecimy z tym!

W pierwszej dziesiątce książek, które chciałbym przeczytać znalazły się takie pozycje, które już mam na półce, takie jak Dwór cierni i róż, Poradnik pozytywnego myślenia, Mara Dyer. Przemiana, Mówiąc inaczej oraz Zanim się pojawiłeś. Nie brakuje tu początków serii, Gra o tron bardzo mnie intryguje, podobnie jak Małe życie. Jest tu również Obsydian, który równocześnie będzie też.. śledźcie bloga moi mili.

Tutaj natomiast jest sporo następnych tomów serii - tylko Buszujący w zbożu i Dziewczyna z pociągu to jednotomówki. Przewieszenie i Morze potworów to drugie tomy serii, które mają świetne potencjały. Czwarte tomy - Królowa Cieni oraz Harry Potter i Czara Ognia oraz części, które wieńczą serie - Piąta fala. Ostatnia gwiazda, Niezłomni. Ta dziesiątka jest tą najbardziej prawdopodobną i chyba udaną.

W trzeciej dziesiątce przeważają jednotomówki - Tytany, Chłopak, który stracił głowę, Szukając Alaski, Byliśmy łgarzami, Dziewczyna z pomarańczami. Mimo wszystko znalazł się też prequel Rozkaz zagłady oraz trzy początki serii - Kasacja, Osobliwy dom Pani Peregrine i Dimily 1. Jeśli chodzi o to zestawienie to mam wrażenie, że około trzy książki będą przeczytane za rok. 

Czas na trochę fantastyczne grono. Przede wszystkim początki serii - Fobos, Czas żniw, Mechaniczny anioł, Mroczniejszy odcień magii (niech mnie ktoś oświeci - to będzie seria?). Ale miejsce też jest dla trochę bardziej poważnej literatury - Szczygieł i Miłość w czasach zagłady. Co do tego grona - już jedna książka jest przeczytana, więc myślę optymistycznie.

Na koniec istny misz-masz. Science-fiction w postaci Marsjanina, Złotej krwi oraz lekkie pokłady w Metrze 2033. Jednotomówki, które mają dać mi do myślenia - Zapytaj księżyc i Wszechświat kontra Alex Woods oraz początki serii Król kruków i Ogień i woda. Mamy tu też wyjątki w postaci kryminału Kinga oraz takiego jakby poradnika Reginy Brett.

A o to 50 książek, które chcę przeczytać!
Następne 50 zobaczycie już niedługo, na pewno jeszcze w czerwcu. Dajcie znać, czy czytaliście któreś z tych pozycji, opinie naprawdę mile widziane. A ja tymczasem żegnam się z Wami i trzymam kciuki za naszą reprezentację w dzisiejszym meczu. Co więcej mogę Wam powiedzieć, że mój tata jest we Francji i na spotkanie to się wybiera. Do napisania!

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Ile świetnych pozycji tu umieściłeś! Bardzo fajny wpis i z pewnością będę czekać na kolejne 50 książek, które chcesz przeczytać ;)

    Pozdrawiam z całego serduszka i zapraszam do mnie na recenzję 'Tajemnego ognia' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę chyba i ja taką listę sobie zrobić, chyba pomaga sobie ogarnąć plany czytelnicze. Z twojej listy polecam ci "Piątą fale", "Dimily 1, Zanim się pojawiłeś i oczywiście Harrego Pottera

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czemu, ale uwielbiam takie posty ;P
    Z Twojej listy sporo przeczytałam i dużo chcę przeczytać. "Mroczniejszy odcień magii" - nie mogę się doczekać tej książki :D - i tak to seria. W Stanach w lutym wyszedł drugi tom pt."A Gathering of Shadows", a trzeci tom ma zostać wydany w styczniu 2017.
    Poza tym chętnie bym przeczytała "Metro 2033", "Królową cieni", "Chłopaka, który stracił głowę" i wiele wiele innych, ale za dużo by wymieniać ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna lista :)
    Gregora czytałam. Już jestem na trzecim tomie i naprawdę polecam. Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Naprawdę wciąga!
    "Może potworów" też czytałam i niestety po tym tomie skończyła się moja przygoda z Percym Jacksonem. Ale zamierzam do tej serii wrócić.
    Harry`ego Pottera polecam zawsze i wszędzie :) A Czara Ognia o jeden z lepszych tomów :)
    Buszującego w zbożu warto przeczytać :)
    "Ogień i woda" nie do końca do mnie przemawia, ale dałam serii szansę i drugi tom czeka na mojej półce na przeczytanie :)

    ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam gorąco "Szczygła" Donny Tarrt. To wielkie tomiszcze wciąga człowieka na długie godziny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gorąco polecam Ci "Fobos", "Miłość w czasach zagłady", "Ogień i woda" ♥
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie polecam Paniki.
    Ze swojej strony mogę polecić książki Labirynt, Czas Żniw, Ogień i woda :)

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę że czekają ciebie wspaniałe książki. Większość z nich czytałam i mogę z czystym sercem polecić.

    OdpowiedzUsuń
  10. O matko, matko! Zabieraj się do czytania, cudowne pozycje! :) (Czas żniw... świetna!)

    Zajrzyj :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Zanim się pojawiłeś" kocham od dawna, teraz pokochałam również ekranizację (nieco więcej o tej książce "mówię" w najnowszym poście na blogu, więc zapraszam ;) )
    "Obsydian" i cała seria LUX niesamowicie mnie rozczarowała. Oczekiwałam efektu WOW, a dostałam przeciętną, miejscami nudnawą opowiastkę.
    "Osobliwy dom pani Peregrine" - jako dziecięca przygodówka ok, ale jak na zapowiadany thriller, powieść grozy czy powieść psychologiczną... Tragedia. Straszne są jedynie zdjęcia.
    "Dziewczyna z pociągu"- mnie się całkiem podobała, ale na pewno nie jest to nic wybitnego czy coś, co na dłużej zostaje w pamięci.

    Reszty nie czytałam, choć niektóre pozycje mam w planach.

    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam na bloga na post o największych książkowych wyciskaczach łez,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. "Metro 2033" zdecydowanie polecam, aż dziwię się, że znalazł się tu "Obsydian", który raczej czytają babeczki :D "Zanim się pojawiłeś" o nie- nie tknę tego nawet kijem, już mi się ulewa, od ciągłych recenzji tej ksiązki na blogach...Natomiast "Marsjanin" odstaje swoje na mojej półce i czeka aż się za niego wezmę :D
    Piękne zestawienie, zdecydowanie dobre wybory :)
    kasi-recenzje-ksiazek.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Sporo książek również mnie interesuje (jak chociażby Szczygieł, Małe życie, Dziewczyna z pomarańczami czy Mroczniejszy odcień magii), a część już przeczytałem (m.in. Fobos, Wszechświat kontra Alex Woods, Przewieszenie). Również utknąłem na drugim tomie Chłopców xD
    Powodzenia w czytaniu kolejnych tytułów z tej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Większość z twojej listy i ja bym chętnie przeczytała :). Muszę koniecznie zrobić takie zestawienie - a potem na przykład za rok przedstawić swój progress :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No sporo jest tego. ;) Szczerze mówiąc, Obsydian jak i pozostałe 4 części są w moim stosiku wakacyjnym. ;) Podobnie Moyes tyle, że nie wiem, kiedy uda mi się zdobyć jej książkę. Czytałam książkę Dziewczyna z pociągu i naprawdę bardzo się rozczarowałam, zresztą recenzja jest u mnie na blogu, możesz zajrzeć. Co do Chłopaka, który stracił głowę mocno się zapierałam, że nie przeczytam, a okazała się to całkiem dobra książka. Dziewczyna z pomarańczami to przepiękna powieść, warto ją przeczytać. ;)Czy wspominałam, że Cię kocham? Również czytałam, obecnie czekam na moment, kiedy druga częśc przyjdzie do mnie z Book Touru. ;]

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w wolnej chwili ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ambitnie :) też mam w planach niektóre z Twojej listy, np. Szczygła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też przymierzam się do Króla Kruków :) I parę innych pozycji też nam się pokrywa, ale ja nie mam stworzonej jeszcze takiej typowej listy 100 tytułów, ale chyba muszę nad tym popracować :)

    reviewjunkiebooks.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Też przymierzam się do Króla Kruków :) I parę innych pozycji też nam się pokrywa, ale ja nie mam stworzonej jeszcze takiej typowej listy 100 tytułów, ale chyba muszę nad tym popracować :)

    reviewjunkiebooks.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń