Gatunkowe Polecam! #3 Fantastyka

12:00

Fantastycznie dziś wyglądasz!
Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w kolejnej odsłonie mojej autorskiej serii, w której polecam Wam książki z danego gatunku. Po poprzednich dwóch postach tego typu przedstawię trzy powieści Fantasy, które najbardziej mnie zachwyciły. Do dzieła, zapraszam!

Jestem srebrna, ale też czerwona, to zależy od nastroju.
Mieszkańcy Norty dzielą się ze względu na kolor krwi, na Srebrnych - arystokratów o nadprzyrodzonych umiejętnościach i Czerwonych - zwykłych ludzi wykorzystywanych jako tania siła robocza i przymusowo wysyłanych na wojnę, która toczy się od prawie stu lat. Właśnie taki los czeka wkrótce siedemnastoletnią Mare Barrow. Wydaje się, że dziewczyna ma jedynie złodziejski talent, ale gdy trafia na królewski dwór jako służąca, odkrywa w sobie moc, która dla Srebrnych stanowi ogromne niebezpieczeństwo. Tymczasem w wyniszczonym kraju robi się coraz bardziej niespokojnie. Na sile przybierają ataki tajemniczej Szkarłatnej Gwardii walczącej o wyzwolenie Czerwonych..
***
Książka ta jest z pewnością dyskusyjną pozycją, dałem ją tutaj, ponieważ to taka mieszanina większości powieści dystopijnych i fantastycznych. Trochę tego, trochę tego i mamy książkę. Oprócz tego wszystkiego spowite jest to dużą ilością akcji i nawet miłości, ponieważ jest to jedna z takich dziwacznych opowieści, w których mamy czworokąt miłosny, kwadrat! Druga część też jest spoko! Recenzja - link.


Mam 12 lat, ADHD i ojca greckiego boga. Czad.
Percy Jackson to z pozoru zwykły dwunastolatek, no właśnie - z pozoru. Jest zwyczajnym dzieciakiem z ADHD, dysleksją i tendencją częstego zmieniania szkoły. Jednak, kiedy po raz kolejny zostaje wydalony ze szkoły coś zaczyna się zmieniać. Chłopak odkrywa całą prawdę odnośnie jego ojcu i pochodzeniu. Rzucony na głęboką wodę wyrusza wraz z córką Ateny i satyrem na niebezpieczną misję w celu odnalezienia najważniejszej rzeczy - pioruna piorunów. Czy Percy zdoła odnaleźć piorun, zanim rozpęta się wielka wojna bogów?
***
Chyba większość osób słyszała o tej książce. I słusznie! Zdecydowanie polecam z uwagi na bardzo dobre przedstawienie mitologii greckiej, która była dla mnie zmorą w szkole podstawowej, żałuje, że nie przeczytałem jej w tamtym momencie. Oprócz tego czytamy o świetnych przygodach trójki bohaterów, które wciągają i nie chcą puścić. Humoru tu też nie brakuje. Recenzja - link.

Ktoś serio myślał, że tej książki tu nie będzie? :D
Siedemnastoletnia Celeana jest wyszkoloną zabójczynią, jedną z najlepszych, popełniła jednak fatalny błąd. Została złapana i skazana na dożywotnią niewolniczą pracę w kopalni soli Endovier, lecz otrzymuję ofertę od księcia Doriana. Celeana musi walczyć na śmierć i życie w turnieju o tytuł królewskiego zabójcy. Jeśli wygra - będzie wolna, jeśli przegra - jej wybawieniem będzie śmierć. Uczestnicy turnieju giną w tajemniczych okolicznościach. Czy Celeana zdoła zdemaskować zabójcę, zanim sama stanie się ofiarą?
***
Kocham, kocham, kocham, nienawidzę. Ta seria wywołuje u mnie tak dużo emocji, że ja nie wiem czy ja zdołam Wam o niej opowiem. Przede wszystkim kocham autorkę za ten świat i relacje między bohaterami, tak bardzo się do nich przywiązałem, że przeżywałem ich losy na własnej skórze. Czekam z niecierpliwością na czwarty tom. Tylko kilkanaście dni, tylko! Recenzja - klik.

To już na tyle dzisiaj. Mam nadzieję, że skłonicie się do lektury jednej z tych książek, to naprawdę super pozycje. Na następną odsłonę Gatunkowego Polecam możecie czekać do tych wakacyjnych miesięcy, co powiecie na dystopie w lipcu? W najbliższym czasie na blogu coś Wam otworzę i coś zrelacjonuje. Get ready! Zaczytanych dni życzę.

You Might Also Like

8 komentarze

  1. Według mnie świetna ta seria. Wszystkie książki które zostały to wymienione spoczywają na mojej liście "Do przeczytania". Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://zatraconawlepszymswiecie.blogspot.com/?m=1 😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych książek nie przeczytałem jedynie "Szklanego Tronu". Mam nadzieję, że wkrótce po to sięgnę, głównie ze względu na pozytywne recenzje. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na serię postów! Nie czytałam tylko "Szklanego Tronu", ale wkrótce to nadrobię, ponieważ książka czeka już na swoją kolej na mojej półce :D
    Pozdrawiam,
    Jessie
    https://lifting-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Coż, to taka bardziej fantastyka dla młodzieży ;D nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Czerwona Królowa już czeka na półce i za niedługo się za nią zabiorę, a Szklany Tron planuję przeczytać już od dłuższego czasu.
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam tylko Percy Jacksona i raczej nie zamierzam. Pozostałe dwie mam za sobą. "Czerwona królowa" nie za bardzo przypadła mi do gustu, głównie ze względu na przewidywalność. Za to "Szklany tron" uwielbiam!! Nie mogę doczekać się czwartego tomu!!
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jedynie "Szklanego tronu" jednak wiem, że nadrobię to po sesji ;) "Czerwona Królowa" dobra, jednak kontynuacja lepsza i czekam z niecierpliwością na kolejny tom, bo zakończenie wcisnęło mnie w fotel! A co do serii Riordana, to przeczytałam tylko pierwsze trzy tomy, ale zamierzam przeczytać resztę niebawem ;)

    OdpowiedzUsuń