Gatunkowe Polecam! #2 Young Adult

12:00

Dzisiaj młodzi dorośli, coś dla Was!
Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w kolejnym poście na moim blogu. Pamiętacie Gatunkowe Polecam? Dzisiaj mam dla Was kolejną odsłonę serii, w której polecam Wam dane książki z danych gatunków książkowych. Ostatnio przedstawiłem Wam trzy świetne powieści z gatunku sci-fi. Tym razem pokażę kilka pozycji z Young Adult. Zapraszam!

Young Adult to gatunek literacki przeznaczony dla młodzieży - najczęściej w wieku 15-18 lat. Autorzy takich książek poruszają najczęściej tematy związane z pierwszą miłością, doświadczeniami życiowymi, samobójstwami oraz różnorakimi trudnymi tematami. Głównymi bohaterami takich też książek są nastolatkowie, jednak czasami udział biorą też dorośli, którzy mogą być też problemem. Nie można ukrywać, że nie jest to zbyt ambitna lektura, chociaż czasami można znaleźć prawdziwe perełki.

Pierwsza miłość nie zawsze jest idealna..
Słodkogorzka opowieść o miłości dwóch amerykańskich nastolatków borykających się ze swoimi problemami. Eleonora to rudowłosa dziewczyna ubierająca się najczęściej w dość dziwne ciuchy. Nie jest zbyt lubiana w szkole, w domu ma masę problemów. Najbardziej nie lubi weekendów, bo nie może spotykać się z nim. Park to niski azjata, który nie lubi prowadzić w obecności ojca. Komiksy, muzyka to jego największe miłości. Oczywiście po Eleonorze. 
***
Książka idealna dla większości gimnazjalistek oraz dziewczyn na początku liceum. Nie jest to tylko opowieść o miłości, mnie o wiele bardziej ujęły problemy dwojga nastolatków i sam klimat lat 80. stworzonych przez autorkę. Muzyka, komiksy i świetny klimat. Czego chcieć więcej? Zdecydowanie polecam!

Świąteczne opowieści są zawsze na miejscu!
Pełna wdzięku romantyczna historia z książkami, przedświąteczną gorączką i bożonarodzeniowym Manhattanem w tle. Lily to szesnastoletnia dziewczyna, która w cieniu szczęśliwej miłości swojego brata czuję się dość samotnie. Na pomoc przychodzi jej brat zostawiając w jej ulubionej księgarni czerwony notes z wyzwaniami dla chłopaka chcącego podjąć wyzwanie. Ciekawski, lekko cyniczny i ironiczny Dash nie boi się zagadek - Księga Wyzwań staje się dla niego odskocznią od codzienności, której nieświadomie szukał. Dash i Lily zaczynają podchody na wielką skalę - szukają notesu (i siebie) po całym Manhattanie. Tylko czy na żywo zrobią na sobie równie dobre wrażenie co na papierze?
***
Świąteczne opowieści mają to do siebie, że zawsze są schematyczne. Jednak, tutaj czegoś takiego nie było. Książka Levithana i Cohn to świetny przykład na to, że we dwoje można stworzyć coś za razem humorystycznego i klimatycznego. Bardzo dobrze wykreowani bohaterowie i dobry klimat powodują, że książka ta jest świetnym odreagowaniem po kacu książkowym. Luźne pozycje zawsze są super! Recenzja - klik.

Być osobliwym nie jest ciężkim.
Ava urodziła się ze skrzydłami. Pragnie poznać prawdę, odnaleźć odpowiedzi dotyczące jej pochodzenia. Niezwykłe wypadki, cudowne zdarzenia, dziwne zbiegi okoliczności i baśniowe rozterki mogą zaprowadzić ją tam, gdzie nie spodziewała się dotrzeć. Kawałek po kawałku odsłania pełną boleści i trosk rodzinę Roux. Ava Lavender może być pierwszą, która uniknie zguby i ucieknie obojętności. Czy uda się jej znaleźć prawdziwą miłość? Dramat Avy zacznie się, kiedy wielce pobożny Nathaniel Sorrows bierze ją za anioła, a jego obsesja na punkcie dziewczyny rośnie..
***
Jeszcze ciepła nowość wydawnicza pozostawiła w moim sercu dozę niepewności. Wbrew pozorom okładki książka jest niekiedy mrożąca krew w żyłach. Tajemniczy klimat i dramatyczna historia rodu Lavender powoduje, że nawet kiedy patrzymy na grzbiet książki coś nam się odzywa. To pokoleniowa saga, w której z biegiem stron dalej brniemy i odkrywamy kolejne karty. Miłości to nie brakuje! Recenzja - klik.

Pozycja pełna nadziei. Bez kitu!
Siedemnastoletnia Amber Appleton mieszka w szkolnym autobusie z matką i psem. Traci grunt pod nogami, ale nie nadzieję. Należy do Federacji Fantastycznych Fanatyków Franksa, trenuje Chrystusowe Diwy z Korei i toczy zaciekłą walkę z Joan Sędziwą. Myśli pozytywnie i zaraża innych swoją energią. Jest jak gwiazda rocka. Bez kitu!
***
Wspominałem Wam, że to moja najlepsza przeczytana w 2015 książka? Pełna optymizmu, nadziei, humoru pozycja opowiadająca o wspaniałej bohaterce Amber. Podczas lektury potrafimy śmiać się do rozpuku i płakać jak bóbr. Istny rollercoaster emocjonalny. Matthew Quick ma wyśmienity styl pisania, który powoduje, że wciągniecie się od razu. Na Znaku teraz są promocje na tę książkę, więc kupujecie! Recenzja - klik.

A więc to byłoby już dzisiaj na tyle. Mam nadzieję, że znaleźliście kilka pozycji i z chęcią sięgniecie po nie i podzielicie się swoją opinią. W planach mam jeszcze jedną część serii prezentującą książki YA, ponieważ jest tak wiele perełek, a trzymam się zasady, że od 3 do 5 powieści w jednej odsłonie. Piszcie jaki gatunek mam poruszyć w następnym odcinku. Może wreszcie fantastyka? Zaczytanych dni Wam życzę!

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

8 komentarze

  1. Świetne zestawienie. :)
    "Prawie jak gwiazda rocka" - kocham tą książkę, moja ulubiona jednotomówka.
    "Eleonora i Park" też mi się bardzo podobała, a pozostałych nie czytałam, ale planuję zabrać się za "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender".
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam Eleonorę i Parka oraz Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender i zakochałam się w nich <3 Świetne powieści, które poruszają ważne tematy! Świetny post i chętnie bym zobaczyła inne tego rodzaju posty :3 Pozdrawiam ^^
    http://citeofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam z Twojego zestawienia jedynie "Eleonorę i Parka", które, w przeciwieństwie do "Fangirl", naprawdę wzbudziło u mnie pozytywne emocje. Po resztę książek jeszcze nie sięgnęłam, ale na pewno kiedyś przeczytam historię Avy, bo ostatnio tak o niej głośno ;)
    U mnie recenzja "Magonii", serdecznie zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ava Lavender - idealna, magiczna, cudowna. Co prawda Eleonora i Park nie podobał mi się, ale moja siostra (która zazwyczaj nie czyta książek) jest zachwycona :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Eleonora & Parka to naprawdę dobra powieść. Delikatna i utrzymana w klimacie pierwszej miłości. Jest wyjątkowa przez to, że czytelnik nie spotyka tam kolejnych wyidealizowanych bohaterów. To słodka powieść z gorzką wisienką na szczycie. Nie jest to najlepsza z czytanych przeze mnie powieści, ale jest dobra, szczególnie jak na YA.
    Co do "Osobliwych i cudownych..." mam mieszane uczucia - jestem na "TAK" za jej specyficzność, bo to książka, która zdecydowanie się wyróżnia ^^ I ta okładka *-*
    Uwielbiam za to "Prawie jak gwiazda rocka", chyba nawet co nieco ci o niej napisałam pod twoją recenzją tej książki - naprawdę świetna :D
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przeczytać "Eleonorę i Parka". Mam nadzieję tylko, że nie jestem za Stara na tę książkę. ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Eleonorę i Parka czytałam i bardzo mi się podobało, a Ava Lavender już stoi u mnie na półce ;)

    Zostałeś przeze mnie nominowany do Liebster Blog Award. Po więcej informacji zajrzyj tu: http://tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com/2016/04/liebster-blog-award-tusia.html
    Pozdrawiam
    Tusia <3

    OdpowiedzUsuń