Oscarowy BOOK TAG

12:00

And the Oscar goes to...
Witam Was dzisiaj w wyjątkowym TAGu na moim blogu. Jak wiecie bądź nie wiecie w nocy z 28 na 29 lutego (w Polsce) można będzie oglądać na żywo galę rozdania Oscarów, czyli najważniejszych nagród filmowych. Nadarzyła się więc idealna okazja, tym bardziej, że zostałem nominowany przez Karolinę z bloga In Bookland, za co oczywiście bardzo dziękuję. Lekko zmodyfikowałem pytania, ale i tak jest okej. Zapraszam!

Oscar dla najlepszej książki wydanej w minionym roku - 2015
Pytanie zostało lekko zmodyfikowane. W 2015 wydanych zostało wręcz mnóstwo prześwietnych książek, wydawnictwa naprawdę się postarały! Jednak mam lekki problem z wybraniem tylko jednej, ale dzisiaj odpowiem Oddam Ci Słońce. Książka ta naprawdę bardzo mi się podobała, choć z tego co wiem to wiele osób nie przepada za tą powieścią. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Recenzja - klik.

Oscar dla najlepszego aktora pierwszoplanowego, czyli Twój ulubiony główny bohater
Co jak co, ale nie mam pojęcia. Wiele męskich postaci przychodzi mi na myśl, ale chyba nie ma takiego konkretnego. Tym razem odpowiem Jace Wayland z serii Dary Anioła. Aktualnie jestem na 2 tomie i 6 odcinku serialu i nie mogę doczekać się dalszych losów Nocnych Łowców. Jace to bohater, którego uwielbiam za jego świetny sarkazm i poczucie humoru, potrafił zaopiekować się i Clary i swoimi przyjaciółmi. 

Oscar dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej, czyli Twoja ulubiona bohaterka
Nawet się tutaj nie zastanawiam - Celaena Sardothien z prześwietnej serii Szklany Tron Sary J. Maas. Dziewczyna jest sama w sobie świetna. Idealny sarkazm, zacięcie, a do tego bycie tak królewską czyni ją naprawdę fajną dziewczyną. Co tu dużo mówić - czekam na następne tomy i już nie mogę doczekać się Dziedzictwa Ognia. A kiedy się za to zabiorę? Myślę nad kwietniem albo bliżej premiery czwartej części.

Oscar dla najlepszych aktorów drugoplanowych, czyli najlepsi bohaterowie drugoplanowi
Tę kategorie lekko zmodyfikowałem, a właściwie połączyłem dwa pytania w jedno. Zacznijmy od pewnej bohaterki, którą uwielbiam a jest to Christina z trylogii Niezgodna. Autorka zdecydowanie nie wykorzystała jej potencjału, a była naprawdę świetna! Męskim triumfatorem tego pytania jest Cole z trylogii Mrocznych Umysłów. Powiem Wam, że z początku nie byłem do niego zbyt bardzo przekonany, ale z czasem go polubiłem. Dziękuję bardzo Bracken za koniec Po Zmierzchu, jak tylko spotkam to oczy wydłubie :D

Oscar dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, czyli książka na której tłumaczenie czekam najbardziej
Nie obracam się w tematyce premier za oceanem, ale bardzo, ale to bardzo czekam na wydanie w Polsce Passengera Alexandry Bracken. Książka ta od samego początku za mną chodzi i sama tematyka bardzo mi się podoba. Jestem po lekturze całej trylogii Mrocznych Umysłów i pióro Bracken bardzo mi się podobało, mam nadzieję, że ten rok będzie należał właśnie do niej.

Oscar dla najlepszego filmu animowanego, czyli Twoja ulubiona książka dla dzieci
Jak to zwykle, kiedy to pytanie pojawia się w Tagach nie mam pojęcia co odpowiedzieć. Jednak tym razem nie odpowiem nic, ponieważ kompletnie nic nie przychodzi mi do głowy. Naprawdę kochani - uwielbiałem czytać w dzieciństwie, ale nie mam na myśli na ten moment nic konkretnego. Odpuszczam więc też inne pytanie o książkach dla dzieci.

Oscar za najlepszy montaż, czyli najlepiej wydana pod względem graficznym książka
Powiem Wam, że nasze ukochane polskie wydawnictwa robią coraz lepszą robotę, jeśli chodzi o wydawanie książek. Mam na myśli dwie książki, ale odpowiem taką, o której aktualnie jest dość głośno. Mianowicie Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender to powieść z przepiękną oprawą i już nie mogę doczekać się, żeby przekonać się czy środek faktycznie jest równie dobry. O tej książce opowiem Wam prawdopodobnie w przyszłym tygodniu :) 

Oscar za najlepszą muzykę filmową, czyli najlepsza książka z muzyką w tle
Wręcz uwielbiam, jak książce towarzyszy albo jakaś playlista z piosenkami albo nawet utwory wspomniane w fabule. Słuchanie ich pozwala nam bardziej wkręcić się w klimat i całą książkę. Nie chcę być dość oczywistym, więc odpowiem dzisiaj Eleonora i Park, czyli piękna opowieść o miłości z muzyką w tle. Uwielbiam, kocham i nadal zwlekam z napisaniem recenzji, w końcu czytałem ją w czerwcu minionego roku :')

Oscar za najlepsze kostiumy, czyli najlepsza książka historyczna
Tutaj odpowiedzieć nie mogę, ponieważ nie czytam na co dzień książek historycznych, no chyba że liczy się Światło, którego nie widać, które wojnę i historie ma w tle, jednak odpowiedź ta jest taka na dwa razy.

Oscar za najlepszą reżyserię, czyli Twój ulubiony autor
Jeśli jesteście z blogiem na bieżąco i już od kilku miesięcy śledzicie to co dodaje to mogliście się zorientować, że na stronie pojawił się ranking moich ulubionych autorów - zobacz! Jak wiecie uwielbiam twórczość Matthew Quicka i to właśnie on jest moim ulubionym autorem. Bez kitu, no!

Oscar za najlepszy scenariusz adaptowany, czyli Twoja ulubione ekranizacja filmowa
Jeśli spłoniemy, Ty spalisz się z nami!
Słuchajcie, czy ja muszę coś jeszcze dopowiadać? Kocham całym swoim sercem wszystkie części i książkowe i filmowe trylogii Igrzysk Śmierci. Najlepszym według mnie filmem z całej serii jest druga część Kosogłosa i nadal nie mogę pozbierać się po tym co dostaliśmy w ostatniej odsłonie. Zaraz zwariuję, ja chcę jeszcze Katniss, Peety i Finnicka!!

Oscar za najlepsze zdjęcia, czyli książka w której pojawiają się zdjęcia i ilustracje
Nie patrzmy na to, że jest to tylko jedna ilustracja, a właściwie mapa Norty :D Odpowiem tutaj Szklany Miecz, głównie przez fakt, że czytam mało książek w której znajdują się ilustracje i jakiekolwiek zdjęcia. Jednak mapa w tejże powieści jest wykonana w bardzo dobry sposób i wyjście pozostaje mi tylko takie.

Oscary honorowe i specjalne, czyli Twoja ulubiona książka uhonorowana nagrodą literacką
Trzy słowa - nie mam pojęcia. Pewnie sporo książek, które przeczytałem otrzymało jakiekolwiek nagrody, jednak normalnie o tym nie wiem.

A więc to byłoby już dziś na tyle. Mam nadzieję, że moje wykonanie TAGu bardzo Wam się spodobało i chętnie weźmiecie udział, ponieważ nominuję wszystkich, którzy wyświetlili ten post :) Oglądajcie Oscary, typujcie kto wygra. Ja kibicuję Zjawie z Di Caprio, niech on już dostanie tego Oscara :D Zaczytanych dni życzę!

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

7 komentarze

  1. Zgadzam się co do "Oddam ci słońce" - niesamowita powieść :D
    A samych Oscarów już się nie mogę doczekać - szykuję się nieprzespana noc ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, mapa Norty jest cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  3. "Oddam ci słońce" faktycznie jest najlepiej wydaną książką... :)
    Ciekawy TAG!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na recenzję "Ognia i wody",
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się z Tobą, że wydanie "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavander" jest przepiękne <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Oddam ci słońce bez wątpienia zasługuje na wyróżnienie <3
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak! Cole z Mrocznych umysłów też przypadł mi do gustu :D
    Pozdrawiam,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
  7. Jace jest bardzo ciekawą postacią. Przeczytałam dopiero pierwszy tom "Darów Anioła", ale Jace jako bohater książkowy już mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń