Postanowienia Noworoczne BOOK TAG

12:00

Witam Was w nowym roku kochani! Dzisiaj na sam początek roku mam dla Was TAG, do którego nominowała mnie Dominika z bloga Modna Książka, za co bardzo dziękuję. Ogólnie to dzisiaj miał pojawić się TBR na 2016, ale postanowiłem, że te pytania są raczej podobne do tego co planowałem napisać. Zaczynamy!

1. Autor, którego książkę chciałbyś przeczytać w 2016 roku (którego książki, jeszcze nie czytałeś)
Co raz bardziej przekonuję się do zaczęcia mojej przygody z twórczością Ricka Riordana. Ostatnio wszędzie napotykam się na jego książki i prawie wszyscy mi polecają serię o Percym Jacksonie. Ale myślałem, żeby najpierw przeczytać Magnusa Chase'a. Jak myślicie, od jakiej książki Riordana mogę zacząć?

2. Książka, którą chciałbyś przeczytać
Ostatnio mam ogromną ochotę, aby przeczytać Playlist for the Dead. Książka ostatnio ciągle za mną chodzi i wszędzie widzę jej pozytywne recenzje. Motyw playlisty z piosenkami bardzo mi się spodobał, więc myślę, że już niedługo chwycę po tą pozycję.

3. Klasyka, którą chciałbyś przeczytać
Tutaj mam niestety nie lada problem. Z reguły nie czytam zbyt wiele klasycznych powieści, raczej sięgam po literaturę młodzieżową, ale ostatnio trochę bardziej zainteresowałem się twórczością Bronte i mam ogromną chęć do sięgnięcia po Wichrowe Wzgórza.

4. Książka, którą chcesz przeczytać jeszcze raz
Powiem Wam szczerze, że na ten moment żadna konkretna pozycja nie przychodzi mi na myśl. Nie przepadam za ponownej lekturze danej powieści, bo to chyba nie logiczne, żeby czytać coś co wiem jak się kończy i ogólnie znam zarys akcji.

5. Książka, którą masz od długiego czasu i chcesz ją przeczytać
Kolejne pytanie, z którym mam problem :D Nie posiadam zbyt wielu książek na tą chwilę, które są nie przeczytane - obecnie na moich półkach stoją tylko 2 nieprzeczytane książki, ale tutaj wybiorę Światło, którego nie widać. Książkę dostałem od babci na święta i już nie mogę doczekać się jak zacznę tą powieść.

6. Duża książka, którą chciałbyś przeczytać
Pierwszą książką, która przyszła mi na myśl jest oczywiście Dziedzictwo Ognia, czyli trzeci tom bestsellerowej serii Sary J. Maas. No i co, że dopiero Korona w Mroku przede mną, ale ja jestem pewny, że będę kontynuował tą serię. Tak przy okazji - Queen od Shadows (po polsku - Królowa Cieni?) będzie jeszcze większą cegłą! Aaa!

7. Autor, którego już wcześniej czytałeś i chcesz więcej
Jeśli chodzi o styl pisania i ogólnie historię to mam ogromną ochotę, aby dalej czytać twórczość Jakuba Ćwieka, który głównie zawładnął mną serią o Chłopcach (w poniedziałek recenzja pierwszego tomu!). Mój imiennik ma świetny styl pisania i mimo wielu przekleństw potrafi używać świetnego języka. 

8. Książka, którą dostałeś na święta i chcesz ją przeczytać
Tutaj nie mam innego wyjścia jak ponownie odpowiedzieć Światło, którego nie widać, głównie dlatego że tylko tą książkę dostałem pod choinkę.

9. Seria, którą chcesz przeczytać i zakończyć
Bardzo, ale to bardzo jestem ciekawy serii Dawca, a ostatnio nawet wyszedł świetny pakiet, na który czaję się od jakiegoś czasu. Wiele osób polecało mi tą serię, więc już nie mogę doczekać się aż ją zakupię.


10. Seria, którą chcesz skończyć (którą już zacząłeś)
Z okazji zbliżającej się premiery serialu mam ogromną ochotę dokończyć serię o Darach Anioła. Zakończyłem lekturę na drugim tomie, który był raczej przeciętny i nie spodobał mi się, aż tak bardzo, ale przede mną podobno najlepszy tom - Miasto Szkła.

11. Bierzesz udział w czytelniczych wyzwaniach? Jeśli tak to ile książek chcesz przeczytać w 2016?
Biorę udział w swoim własnym wyzwaniu, które stworzyłem w swoim blogowym zeszycie wzorując się na innych wyzwaniach, podbierając kilka wyzwań. Nie wiem czy Wam go pokażę, ale nadal się zastanawiam. Jeśli chodzi o książki - 52. To dość dobry wynik.

A więc to byłoby już na tyle. Nie nominuję dzisiaj nikogo, ale jeśli ktoś ma ochotę wykonać ten TAG na swoim blogu to poczujcie się zaproszeni do wykonania zabawy :) Mam nadzieję, że 2016 będzie owocnym rokiem na moim blogu i zostaniecie ze mną na długo :)
Zaczytanych dni życzę kochani!

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books :)

You Might Also Like

13 komentarze

  1. Na większość pytań odpowiedziałabym tak samo, hahah :D
    ksiazki-pandy-i-kawa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O większości z tych serii i książek nie słyszałam,ale chyba czas nadrobić ;)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. Nie czytałeś Ricka? W takim razie przed tobą jeszcze 3 zakończone serie + 1 w trakcie. Łącznie 14 książek i 3 dodatki (które są genialne!). Uwierz mi na słowo, że jak zaczniesz to nie skończysz. Osobiście mogę się pochwalić, że jestem dumną posiadaczką WSZYSTKICH (BUAHAHAHA) tych książek i stwierdzam twój zgon towarzyski wśród fandomów jeśli ich nie przeczytasz :o
    2. Książki "Szklanego Tronu" są naprawdę takie grube? Uff... Już się bałam, że to ja tak wolno czytam. Z każdą kolejną częścią robi się coraz ciekawiej ;)

    ~Gabu z ravens-words.blogspot.com cierpiąca na brak komentarzy </3

    OdpowiedzUsuń
  4. Zacznij od Percyego :) Może fabularnie sobie Magnusem nic nie zaspoilerujesz, ale tak będzie chronologicznie - na początek 1 serii Percy i spółka mają po około 12 lat, drugiej siedemnaście, a w Magnusie są jeszcze kilka lat starsi (tak, pojawiają się w tle, jako bohaterowie poboczni). Naprawdę gorąco polecam taką kolejność. Ewentualnie można zacząć od Kronik rodu Kane, ale ja i tak zawsze polecam przeczytać najpierw tą podstawową serię.

    Druga Strona Książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Ps. A żeby cię jeszcze zachęcić do przeczytania Persiaka zostałeś nominowany do TAGu o Ricku Riordanie! Lepiej czytaj szybko, bo jest jeszcze świeży i można nominować duuuuuuużo osób! c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://ravens-words.blogspot.com/2016/01/rick-riordan-tag.html
      Nominację masz tutaj ;)

      Usuń
  6. Powiem Ci, że podoba mi się ten tag, ale ja wiem, że cokolwiek nie napiszę, będzie to kłamstwo. Ja nie umiem planować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Tag widziałem już u kilku osób i bardzo mi się spodobał. Wykonać go w moim przypadku już nie ma sensu, ponieważ wiele z tych punktów wypisałem w moim podsumowaniu roku oraz planach na 2016 :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Magnusa Chase'a nie miałam okazji przeczytać. Miałam ją w rękach i już początek mi się spodobał. Za to serię o bogach olimpijskich po prostu uwielbiam, więc bardzo Ci ją polecam. Ja na swoich półkach mam jakieś 50 książek do przeczytania. Powoli zmniejszam ten stoisk,ale ciągle się zwiększa.

    OdpowiedzUsuń
  9. TAG bardzo ciekawy, ja zrobiłabym go, ale nie lubię robić tego co ktoś już ma.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też planuję wreszcie sięgnąć po "Wichrowe wzgórza"! :)

    zapraszam do siebie: ksiazkowy-wolontariat.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapraszam do siebie :DD
    moja-pasja2.blogspot.com
    Dziękuje za obejrzenie

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam do siebie :DD
    moja-pasja2.blogspot.com
    Dziękuje za obejrzenie

    OdpowiedzUsuń