Liebster Blog Award #3

12:00

Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w kolejnym poście na moim blogu! Dzisiaj przygotowałem dla Was Liebster Blog Award, do którego nominowała mnie Marta z bloga Między Półkami, za co przeogromnie dziękuję :) Pytania są bardzo ciekawe, więc wydaję mi się, że spodoba Wam się post. Zapraszam!

1. Co uważasz o ludziach, którzy uważają książki za zło?
To dość ciężkie pytanie jak dla mnie, głównie dlatego, a żeby nie narazić się tym nieczytającym. W skrócie - nie przepadam za osobami, które na lewo i prawo mówią wszystkim, że książki są złe i ich nie czytają. Jednak, jeśli ktoś kto nie przepada aż tak bardzo za czytaniem, ale nic do książek nie ma to według mnie osoba ta jest jak najbardziej w porządku. Zawsze nieczytających można nawrócić.. ;)

2. Co zachęciło Cię do pisania na blogu?
Powiem Wam, że to właśnie to środowisko blogerów, czyli ta nasza blogosfera. Zawsze jak przeglądałem różne blogi to po cichu zazdrościłem innym, że piszą własne teksty i odnoszą sukcesy. Wspominałem Wam, że kiedyś miałem zeszyt w którym pisałem recenzje? :P Zeszyt ten zamienił się właśnie w bloga, co okazało się być świetną decyzją.

3. Jaka książka jest Twoją ulubioną? Podaj jedną piosenkę, która kojarzy Ci się z nią.
Świetne pytanie! Najpierw do głowy przyszły mi ukochane Igrzyska Śmierci, które kocham miłością bezwarunkową i powiem Wam, że tylko jedna piosenka w stu procentach pasuję do tej trylogii, Sia - Elastic Heart. Świetna nuta, którą odkryłem jakoś równo rok temu, kiedy to moje zafascynowanie trylogią Collins było ogromne!

4. Czy jest autor, po którego książki nigdy nie sięgniesz? Dlaczego tak jest?
Wydaję mi się, że każdemu autorowi warto dać szansę i przeczytać chociaż jedną książką, choćby był to Zmierzch, którego z resztą nie czytałem, ale chcę sam poznać i dopiero potem wydać opinię. Na tą chwilę do żadnego autora nie jestem w taki sposób zrażony.

5. Czy swoją przyszłość chciałbyś wiązać z książkami? Jeśli tak to w jaki sposób?
Oczywiście nie mogę ukrywać, że blog nie będzie wieczny i kiedyś (mam nadzieję, że nie nadejdzie to niedługo!) z pewnością skończę z pisaniem tekstów na niego, ale marzę o napisaniu własnej książki, ale wiem, że łatwo nie jest. Co ma być to będzie!

6. W jakich miejscach czytasz najczęściej?
Prawie zawsze jest to kanapa w moim pokoju. Jest mi tam po prostu najwygodniej i raczej najspokojniej, bo w końcu u siostry w jej pokoju nie byłoby łatwo się skupić na lekturze. Oczywiście kiedy jadę na jakieś wakacje, czy coś w tym rodzaju to oczywiście czytam, tyle ile mogę i na tyle na ile mi czas pozwoli. 

7. Lubisz lektury szkolne, czy odczuwasz do nich niechęć?
To zależy - niektóre lektury potrafią urzec mnie prawie wszystkim, ale bywają też takie od których radziłbym wielu osobom uciekać, gdzie popadnie. Dla przykładu - kocham całym sercem Opowieści z Narni, a od Krzyżaków uciekam gdzie pieprz rośnie. A przeczytałem je w całości! Całe 500 stron, a nawet więcej!

8. Co jest dla ciebie gorsze: okropna fabuła, czy wkurzający bohaterowie?
Trudno powiedzieć. Jeśli bohaterowie mnie strasznie irytują, tak jak na przykład Allie z serii Wybrani czy choćby Tris z Niezgodnej to moja ocena do książki nie maleje aż tak bardzo, ale jeśli już ta fabuła jest tak beznadziejna, że pożal się Boże, no to mamy pewien problem. Odpowiedziałbym tutaj, że fabuła, bo to jest taki jakby główny trzon książki, bez którego wszystko inne byłoby nieważne.

9. Przeczytałeś książkę, o której wstydzisz się powiedzieć znajomym?
Powiem Wam, że tak. Po dłuższej chwili zastanowienia mogę chyba uznać pod to serie Dary Anioła. U mnie w klasie zapanował taki dość nieciekawy schemat, iż jeśli jakaś książka ma w sobie jakieś postacie nadnaturalne to od razu podchodzi to pod Zmierzch. Dlatego też większość klasy czytuję albo (w przypadku dziewczyn) ckliwe romanse albo też w przypadku panów książki historyczne. O zgrozo!

10. Wolisz fantastyczny świat książek, czy naszą Ziemską codzienność?
Uciekać w książki lubię bardzo często, tym bardziej jeśli mam wiele problemów, które ciężko mi rozwiązać wolę po prostu usiąść z książką i zapomnieć o wszystkim. Mimo wszystko takie częste uciekanie nie jest najlepszym pomysłem, bo nasza szara rzeczywistość często może zacząć nam uciekać. 

11. Pamiętasz książki, które czytałeś w dzieciństwie? Jeśli tak to wymień 3 ulubione!
Uwielbiam, kocham to pytanie! Od razu na myśl nasuwa mi się Kubuś Puchatek, który był moją ukochaną bajką z dzieciństwa. Przeczytałem chyba wszystkie książki opowiadające przygody misia. Oprócz tego jak już Wam wcześniej wspominałem to swego czasu zaczytywałem się w Opowieściach z Narni. Nic innego na razie nie przywodzi na myśl.


A do zabawy zapraszam:
Pytania dla nominowanych:
1. Jaki jest Twój ulubiony autor?
2. Gdybyś mógł/mogła zmienić się w jakiegoś bohatera książkowego kto by to był i dlaczego?
3. Najgorętsza premiera książkowa ostatnich miesięcy?
4. Co najbardziej lubisz w blogowaniu?
5. Używasz zakładek? Jaka jest Twoją ulubioną?
6. Gatunek literacki, którego nie trawisz?
7. Jaką książkę polecił/abyś swojemu dziadkowi?
8. Twoje OTP?
9. Ulubiony czarny charakter?
10. Jaka piosenka chodzi Ci ostatnio po głowie?
11. Co sądzisz o moim blogu? :)

A więc to byłoby już dziś na tyle. Mam nadzieję, że moje odpowiedzi Wam się spodobały i z chęcią przeczytaliście ten post. Liczę, że nominowanym głowy nie urwę i zrobią w najbliższym czasie Liebster ode mnie :P Zaczytanych dni życzę!

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

8 komentarze

  1. Dziękuję bardzo za nominację, mam jeszcze zaległe LBA, ale odpowiedzi na pewno się pojawią :D
    Pozdrawiam,
    SilverMoon z bloga Fantastyczne książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do Krzyżaków nawet nie zajrzałam, więc niestety pamiętam, że testu nie zaliczyłam ;D W ogóle gdy chodziłam do szkoły lektury to była dla mnie zgroza. Teraz kilka lat później żałuję swojej decyzji. Niektóre lektury były bardzo fajne, w pamięć bardzo zapadła mi np. ''Zbrodnia i kara'' czy ''Przedwiośnie'', ale także ''Kamizelka'' bardzo króciutka. Szkoda, że nie mogę cofnąć czasu i bardziej się przyłożyć do lektur. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo, Allie z Wybranych... aż szkoda opowiadać, weź, traumę mam po przeczytaniu czterech części tej serii ;)
    A ja do Krzyżaków nic nie mam, wręcz przeciwnie, spodobali mi się - chyba byłoby lepiej bez tylu opisów i wewnętrznych przeżyć, a więcej akcji, ale tak czy tak chyba nie jest to najgorsza przeczytana przeze mnie lektura. Gorzej wspominam "W pustyni i w puszczy"...
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje bardzo za nominację, postaram się w najbliższym czasie odpowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy ja wiem czy blogerzy odnoszą sukcesy...? Nieliczni tylko :) reszta z nas to szaraki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie zawarcie współpracy z jakimkolwiek wydawnictwem jest ogromnym sukcesem :)
      Sam fakt, że mam stałych czytelników i lubicie moje posty jest największym szczęściem ^^

      Usuń
  6. Igrzyska Śmierci <33 uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję przeczytania Krzyżaków w całości, mi się to nie udało :D Poddałam się i nie dałam rady przez nie przebrnąć.
    Nie przepadam za osobami, które nie czytają i krytykują ogólnie czytanie książek. Tak ogólnie to nie lubię ludzi, którzy wypowiadają się na temat czegoś o czym mają niewiele do powiedzenia. Mimo wszystko zawsze staram się przemycić jakieś tytuły w nadziei, że może pewnego pięknego dnia kogoś oświeci i skorzysta z sugestii :D Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń