Gatunkowe Polecam! #1 Science-Fiction

12:00

Początek nowej serii! 
Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w pierwszej odsłonie nowej serii na moim blogu. Tym razem będę polecał Wam książki z danych gatunków literackich. Od trzech do pięciu książek z danego gatunku - to jest to! Dzisiaj na pierwszy ogień pójdzie gatunek, którym ostatnio zacząłem się fascynować - science-fiction! Zapraszam!

Inwazja kosmitów? To jest to!
Przemierzająca zgliszcza Ameryki Cassie próbuję uciec od istot, które tylko wyglądają jak ludzie. Zabijają wszystkich, z dnia na dzień zmniejszając liczę ocalałych. Cassie wie, że pozostanie żywą równa się z byciem samotną. To się zmienia, kiedy poznaje Evana Walkera. On może być jej jedyną okazją na przetrwanie.. albo zagrożeniem. Czy Cassie powinna mu zaufać? Czy zdąży odnaleźć sprzymierzeńców, zanim piąta fala położy kres ludzkości?
***
Kocham, uwielbiam! Historia Cassie i Bena wręcz mną zawładnęła. Uwielbiam świat przedstawiony przez Ricka Yanceya i przede wszystkim humor, który jest po prostu mistrzowski. Prześwietne zakończenie, kiedy to akcja przyśpiesza i czytałem wręcz z otwartą buzią - naprawdę! Polecam bez dwóch zdań. Recenzja - klik.

Endgame to walka. Co ma być to będzie.
Gra, która zadecyduje o naszej przeszłości.. Oto Endgame. Dwanaście starożytnych ludów. Każdy z nich musiał wybrać swojego Gracza. Szkolono ich z pokolenia na pokolenie, pokazano, jak posługiwać się bronią, językami, historią, taktyką, kamuflażem. Jak zabijać. Są dobrzy i źli. Jak ty. Jak my wszyscy. Kiedy rozpocznie się gra, będą zmuszeni odnaleźć trzy klucze ukryte gdzieś na Ziemi. Ktokolwiek znajdzie klucze, wygrywa. Powieść opowiada o poszukiwaniach pierwszego z nich. Jedyną regułą Endgame jest brak reguł. Zagraj. Przetrwaj. Rozwiąż zagadkę. Ludu Ziemi. Rozpoczyna się Endgame.
***
W tym momencie zrąbała mi się czcionka, za co przepraszam ;__;
Jest to książka niezwykle dla mnie ważna, mianowicie był to mój pierwszy egzemplarz recenzencki. Jeśli uwielbiacie trylogię Igrzysk Śmierci i szukacie czegoś podobnego to zdecydowanie polecam Wam Endgame. Świetna fabuła, barwni bohaterowie i przede wszystkim podróżowanie po całym świecie. Polecam! Recenzja - klik.

Pożyczę sobie ciało, okej?
Callie straciła swoich rodziców, kiedy wojna bakteriologiczna zmiotła z powierzchni ziemi wszystkich w wieku między 20 a 60 lat. Ona i jej młodszy brat Tyler, uciekają, żyjąc jako osadnicy razem z ich przyjacielem Michaelem i walczą z regenatami, którzy byliby w stanie zabić ich choćby dla ciastka. Jedyną nadzieją Callie jest Prime Destinations, niepokojące miejsce w Beverly Hills.. 
***
Jeśli szukacie czegoś co jest pośredni młodzieżowe i trochę doroślejsze to ta duologia jest idealna dla Was. Masz więcej niż 60 lat i chcesz wypożyczyć sobie ciało? Proszę bardzo! Ciekawe wątki, takie z gatunku raczej politycznego. Możecie się zrazić po pierwszym tomie, ale drugi jest o wiele lepszy. Polecam! Recenzja - klik.

A więc to byłoby już dzisiaj na tyle. Mam nadzieję, że post Wam się spodobał, pomimo, że czcionka zmieniła mi się podczas pisania. Wyobraźcie sobie, że tak długo próbowałem to zwalczyć i niestety mi się nie udało. Bywa i tak. Piszcie w komentarzach gatunki literackie, z których mogę polecić Wam książki następnym razem. Może fantasy albo YA? Zobaczymy :)
Zaczytanych dni Wam życzę!


Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Endera mam już na półce i czeka na swoją kolej do przeczytania :)
    Pozdrawiam,
    SilverMoon z bloga Fantastyczne książki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam każdą z tych powieści i najbardziej podobał mi się "Starter" Lissy Price. Świetna książka! "Piąta Fala" moim zdaniem jest średnia. "Endgame" też lubię, ale drugi tom jest znacznie lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie Piąta Fala jako pierwszy tom z początku była niezła. Później niestety za bardzo wszedł wątek młodzieżowy z rozterkami, problemami itp. Tym samym jest to mocno niewykorzystany świetny pomysł na książkę o ataku kosmitów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego wszystkiego czytałam tylko Endgame i jestem zachwycona! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałem "Endgame" i nijak mi to na science-fiction nie wyglądało, bardziej jak dystopia pokroju "Igrzysk śmierci". Jeżeli lubisz science-fiction to śmiało mogę polecić jedną z najlepszych książek gatunku - "Wszyscy na Zanzibarze" Johna Brunnera oraz "Diunę" Franka Herberta. Fakt, trochę cięższe, ale wrażenia niesamowite :D
    Pozdrawiam bardzo serdecznie!
    Michał
    http://kultura-michala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam Piątą Falę i jak dla mnie jest świetna :)
    Endgame bardzo chcę przeczytać.
    Books Hunter

    OdpowiedzUsuń