Top 5 najlepszych książek roku 2015

11:30

Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w pierwszym poście podsumowującym ten nasz miniony rok. Wiele wydarzyło się w moim życiu i pozytywnego i również tego negatywnego. Dzisiaj zaprezentuję Wam pięć najlepszych książek, które miałem okazje przeczytać w roku 2015. Jestem bardzo ciekawy, jakie pozycje zobaczycie za rok ^^ Zapraszam! :)

5 miejsce - Endgame: Klucz Niebios
Najlepsza książka z gatunku science-fiction tego roku - to mogę przyznać bez żadnego problemu. Do tego jeszcze wydana w 2015! W sumie to oba tomy Endgame podobały mi się bardzo, jednak ten o trochę więcej. Zacięta walka obszyta podróżami po całym świecie z świetnie wykreowanymi bohaterami. Do tego zagadka, za której rozwiązanie można otrzymać bardzo dużo pieniędzy.. Czego chcieć więcej? Trzeciego tomu! Recenzja - klik.

4 miejsce - Oddam Ci Słońce
Mam wiele wspomnień i sentymentów, jeśli chodzi o tą pozycję. Pamiętam jak specjalnie wyruszyłem do Płocka busem w celu zakupu jej w premierę. Przepiękna opowieść napisana jeszcze piękniejszym językiem - wręcz namalowana słowami. Historia Jude i Noah wstrząsnęła mną i pozostawiła w książkowym sercu ogromny ślad, który bardzo trudno będzie ukryć. Polecam, bez dwóch zdań! Recenzja - klik.

3 miejsce - Szklany Tron
Ach Celeana! Tej powieści nie mogło tu zabraknąć. Dlaczego nie mogę obsadzić jej na pierwszym miejscu? Głównie dlatego, że inne książki chyba trochę bardziej pozostawiły ślad w mojej głowie. Fantastyka jak się patrzy - historia Doriana, Chaola, Celeany jest prawdziwą bardzo dobrą historię z krwi i kości. Wciąga nas do siebie i nie możemy się zorientować, kiedy skończymy. Dajcie mi już Koronę w Mroku! Recenzja - klik.

2 miejsce - Złodziejka Książek
W sumie to mało Wam wspominałem o tej pozycji, nieprawdaż? Prześwietna książka, z którą wiąże się wiele wspomnień.. Mimo wszystko jest to pozycja bardzo specyficzna, ale nadaję jej to uroku. Śmierć jako narrator, nieźle nie? Zusak pokazał mi, że książki z gatunku historycznego mogą być naprawdę dobre. Niedługo będę czytał "Światło, którego nie widać" i słyszałem, że książka ta jest podobna do Złodziejki? Spodoba mi się? ;)

Najlepsza powieść 2015 - Prawie Jak Gwiazda Rocka
Jestem bardzo zadowolony, że najlepsza książka roku jest optymistyczną bombą, która przydałaby się wielu osobom. Kocham, uwielbiam i bardzo cenię historię najlepszej na świecie głównej bohaterki Amber Appleton. Ta dziewczyna udowodniła mi, że pomimo wszystkich złych rzeczy można uśmiechnąć się i brnąć dalej w tej trudnej misji zwanej życiem. Kochani, musicie to przeczytać, nie ma opcji! Recenzja - klik.

A więc to byłoby już dzisiaj na tyle. Mam nadzieję, że któraś z tych powieści urzekła Was podobnie jak mnie. Piszcie także w komentarzach jaka książka jest Waszą najlepszą w tym roku. Jestem bardzo pozytywnie nastawiony co do pozycji w 2016 - moja ciekawość jaka książka zawładnie mną w przyszłym roku jest ogromna. Zaczytanych dni! :)

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books :)

You Might Also Like

15 komentarze

  1. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale niedługo zabiorę się za "Oddam Ci Słońce ". Moja lista ulubieńców prezentowałaby się zupełnie inaczej :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na recenzję "Drugiej szansy" Katarzyny Bereniki Miszczuk!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż wstyd przyznać, ale nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek.
    Pozdrawiam
    http://monicas-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. "Prawie jak gwiazda rocka" cały czas mnie kusi, ale nie mam obecnie dostępu do tej książki i nie mogę przeczytać ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam w tym roku 2 książeczki, czyli "Szklany tron" oraz "Złodziejka książek". Cudowne powieści, które można polecić każdej osobie!

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/12/najlepsze-okadki-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam do siebie, nominowałam Cię do mojego pierwszego tagu: http://ksiazka-od-kuchni.blogspot.com/2015/12/agatha-christie-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam Złodziejkę Książek i to wszystko. Mam nadzieję jednak, że Oddam ci słońce, które ostatnio zamówiłam spodoba mi się tak samo jak tobie :)

    Obserwuję = świetny blog!
    Pozdrawiam, Julia
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam się czym chwalić, nie przeczytałam żadnej z tych pozycji. :( W dodatku "Prawie jak gwiazda rocka" i "Złodziejka książek", to pozycje które posiadam, i wciąż czekają, czekają...

    Mam nadzieję że nadrobię je w przyszłym roku. :)

    Pozdrawiam, Daria.
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
  8. Amber zasłużyła na podium. Bez kitu!. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. "Prawie jak gwiazda rocka" wymiata! Nie dziwię Ci się, że wstawiłeś ją na pierwsze miejsce... ❤
    Pozdrawiam,
    Emilka ;)
    rozczytanyczlowiek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nominowałam Cię do LBA na moim blogu :) http://ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com/2015/12/liebster-blog-award-5-6.html#more

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja na pierwsze miejsce wrzuciłabym ,,Szklany Tron" - uwielbiam wszystkie wydane części. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam "Szklany tron" oraz "Prawie jak gwiazda rocka" i uwielbiam obie książki, jednak musiałabym przeanalizować wszystkie czytane przeze mnie w 2015, by wiedzieć czy na pewno znajdą się w TOP 5, co nie zmienia faktu, że je kocham i na pozostaną ze mną na długo ♥
    "Oddam ci słońce" leży już na półce od jakiegoś czasu i na pewno przeczytam ją jakoś na początku roku, a "Złodziejkę książek" również chciałabym przeczytać w 2016 :D
    Takie TOP'y są niezwykle ciężkie, bo jak tu wybrać TYLKO 5 najlepszych książek?! :o

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam tylko "Oddam ci słońce" i "Prawie jak gwiazda rocka". Pozostałe książki były świetne, zwłaszcza "Złodziejka książek", w której się zakochałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale mam w planach każdą. Szczerze mówiąc nie wiem kiedy się za nie zabiorę bo na razie nie ciągnie mnie od nich bardzo a mam mnóstwo innych tytułów do nadrobienia, ale kiedyś mam nadzieję, że przeczytam ;)

    http://goschebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. O tak, zdecydowanie "Oddam ci słońce" i "Złodziejka książek" to naprawdę dobre lektury. Jestem ledwo co po przeczytaniu pierwszej z nich i naprawdę była świetna. Zgadzam się do stylu pisania - Jandy zdecydowanie "namalowała" tę książkę!

    Pozdrawiam serdecznie z:
    www.bookprisoner.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń