Christmas Songs BOOK TAG

12:00

Ho ho ho! Przecież dzisiaj jest Wigilia!
Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w ten przepiękny dzień w kolejnym poście na moim blogu. Tym razem pod lupę bierzemy świąteczne piosenki i dopasujemy sobie dzisiaj do nich książki. Do zabawy zaprosiła mnie Martyna z bloga Druga strona książek, za co cieplutko dziękuję :) Mam nadzieję, że Wasze święta będą spędzone jak najlepiej. Oczywiście życzę też Wam coś pod koniec tego posta. Zapraszam!

1. "You're Mean One Mr. Grinch" - czarny charakter, o którym nigdy nie zapomnisz
Wydaję mi się, że nie prędko zapomnę o Jeanine z trylogii Niezgodna, głównie dzięki prześwietnej Kate Winslet, która jest jedną z moich ulubionych aktorek. W powieściach nie wyróżniała się niczym wyjątkowym, ale dzięki filmu nawet polubiłem tą postać!

2. "All I Want For Christmas Is You" - książka, którą chciałbyś zobaczyć pod choinką
Wiele takich jest! Najbardziej chyba ucieszyłbym się z czwartego tomu Harrego Pottera, zakochałem się w przygodach młodego czarodzieja i po prostu nie wytrzymam, jak ktoś do końca grudnia nie podaruję mi Czary Ognia. Może to nierealne, ale ja już chcę przeczytać trzeci tom Endgame, który podobno ma nadejść do Polski w październiku 2016...

3. "Rudolph the Red Nose Reinder" - bohater, który przezwyciężył wszystkie przeszkody i uwierzył w siebie
Mimo wszystko jest całkiem sporo takich bohaterów. Na przykład Amber z Prawie Jak Gwiazda Rocka - w swoim życiu przeżyła bardzo dużo, jednak bardzo dużo złego. Po tragedii potrafiła podnieść się i pozytywnie patrzeć na świat. Uwielbiam ją za to, bez kitu!

4. "Santa Claus is Coming to Town"
a) Jaki bohater będzie na szczycie listy po rózgę?
Świetne pytanie! Moja lista znienawidzonych bohaterów jest bardzo duża, powiedzmy, że w tym roku na rózgę najbardziej zasługuję Laia z Imperium Ognia.. Dziewczyna jest po prostu tragiczna, gorszej głównej bohaterki chyba ktoś nie mógł wymyśleć..
b) Jaki bohater najbardziej zasługuję na prezent?
Uwielbiam, kocham i bardzo cenię Katniss z trylogii Igrzysk Śmierci. Nadal żyję premierą drugiej części Kosogłosa i jest mi bardzo, ale to bardzo smutno, że był to już ostatni film z tej trylogii. Kotna to najlepsza główna bohaterka, jaką miałem okazję poznać, naprawdę!

5. "Frosty the Snowman" - książka, która sprawia, że się rozpływasz
Ostatnio rozpływałem się podczas lektury Opowieści Wigilijnej. Wreszcie poznałem tą historię i wręcz ją pokochałem. Charles Dickens sprawił, że zacząłem więcej myśleć na temat tych całych świąt Bożego Narodzenia i już wiem co tak naprawdę jest podczas nich ważne. Chwilę z rodziną, która nie zawsze może być wokół nas.

6. "Feliz Navidad" - książka, której akcja rozgrywa się w innym państwie, niż w tym w którym obecnie mieszkasz
Jeśli mam być szczery, to prawie wszystkie książki, które czytam rozgrywają się gdzieś indziej niż w Polsce. Na przykład Tajemny Ogień, w którym bohaterowie podróżowali pomiędzy Francją, a Wielką Brytanią to idealny przykład. Albo Eleonora i Park, której akcja rozgrywa się w Ameryce lat 80. 

7. "It's the Most Wonderful Time in Year" - książka, którą czytasz w celu wprowadzenia się w świąteczny klimat
Z reguły nie czytam wielu książek świątecznych, ale mogę tu również odpowiedzieć Opowieść Wigilijna, ponieważ po lekturze tej powieści jestem wręcz pewny, że co roku będę do niej wracał. 

8. "Sleigh Ride" - 3 bohaterów, z którymi spędziłbyś święta
Jak dla mnie jest to bardzo trudne pytanie.. Może Peeta z Igrzysk Śmierci upiekłby nam coś smakowitego. Z Ronem z Harrego Pottera z pewnością nie byłoby nudno. Oraz oczywiście Jude z Oddam Ci Słońce, którą naprawdę uwielbiam. Coś tak czuję, że ta moja Wigilia byłaby bardzo barwna!

9. "Baby it's Cold Outside" - książka, którą byś podpalił, żeby się rozgrzać
Palenie książek? Nigdy w życiu! Jednak jeśli już bym musiał nie miałbym wyrzutów sumienia co do zwęglenia serii Gone - według mnie straciłem tylko czas na lekturze dwóch pierwszych tomów. Strata czasu - nie polecam!

10. "Do you hear what I hear? - książka, którą musi przeczytać każdy
Z pewnością każdy powinien poznać historię Złodziejki Książek. Przepiękna opowieść, z którą mam i miłe i niezbyt miłe wspomnienia. Pamiętam jak zgarnąłem szósteczkę za przedstawienie tejże powieści na języku polskim. Idealna, wyśmienita, ponadczasowa.

A więc to byłoby już dzisiaj na tyle moi drodzy. Mam nadzieję, że post Wam się spodobał, ale przecież jeszcze nie złożyłem Wam życzeń...


Kochani.. Wesołych Świąt!
Pragnę życzyć Wam dzisiaj ciepła ze strony rodziny i jak najlepszych chwil spędzonych w nowym roku. Mam nadzieję, że święta spędzicie w najbardziej zaufanym i licznym gronie. Książkowych prezentów i pełnych brzuchów od zjedzenia kilku cyfrowej liczby pierogów :)

My po raz kolejny zobaczymy się w sobotę w specjalnej wersji Kubka, którego dość dawno nie było ^^ Zaczytanych dni Wam życzę :)

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books :)

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Fakt, Katniss zdecydowanie zasługuje na prezent:)
    Pozdrawiam!
    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega tag, uwielbiam takie rzeczy :)
    "Opowieść Wigilijna" to jedna z piękniejszych książek, jakie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy i bardzo oryginalny tag - bardzo klimatyczny w ostatnim czasie :)

    OdpowiedzUsuń