TOP 6 moich ulubionych autorów

10:30

Witam Was dzisiaj w kolejnym rankingu na moim blogu. Ostatnio pokazałem Wam serie, które nie są dla mnie i o dziwo post ten bardzo Wam się spodobał (blisko 500 wyświetleń!). Dziś poznacie szóstkę moich ulubionych autorów książkowych. Zachęcam Was do pisania w komentarzach jacy są Wasi najlepsi autorzy. Tak, wiem, że w banerze jest bligspot :D

6 miejsce - Jandy Nelson, autorka Oddam Ci Słońce
Jeden z najlepszych stylów pisania, jakie do tej pory poznałem. Pokochałem panią Nelson głównie za Oddam Ci Słońce - recenzja. Przepiękne artystyczne opisy emocji i świata otaczającego naszych bohaterów urzekły mnie, podobnie jak samo dzieło autorki. Uważam, że Jandy Nelson zasługuję na uwagę również przez samą prawdziwość książki i umiejętność poruszenia czytelnika. Sięgajcie po jej książki, migiem!


5 miejsce - Marcus Zusak, autor Złodziejki Książek
Tego pana nie mogło tu zabraknąć. Stara, dobra i wzruszająca Złodziejka Książek, jedna z najlepszych przeczytanych przeze mnie książek w tym roku. Uwielbiam go, ponieważ przekonał mnie do zupełnie innego gatunku literackiego, jakim są książki historyczne. Nie pierwszy raz zobaczyłem, że nie tylko młodzieżówki mogą okazać się moim chlebem powszednim. Miłe wspomnienia wiążą się też z moim opowiadaniem na temat tejże książki na języku polskim, dostałem za to sześć! :)

4 miejsce - Sarah J. Maas, autorka Szklanego Tronu
Dajcie mi Koronę w Mroku, teraz. Kocham, uwielbiam, cenię i szanuję. To nieprawdopodobne, że tak młoda autorka potrafiła stworzyć świat, który tyle czytelników na całym świecie pokochało. Szklany Tron (recenzja) to również jedna z najlepszych powieści przeczytanych przeze mnie w tym roku. A dlaczego? Bo Chaol, bo Celeana, bo cały świat wykreowany przez panią Maas. Dlaczego nigdzie nie można zdobyć drugiego tomu? ;-;

3 miejsce - Suzanne Collins, autorka trylogii Igrzysk Śmierci
Nie mogło tu zabraknąć pani, od której ta cała moja przygoda się zaczęła. Nadal jestem zdziwiony, że aż tak bardzo kocham te książki. Uwielbiam Collins za przede wszystkim historię, która potrafiła wstrząsnąć mną i wiele razy przyprawić o zawał serca na miejscu. Świetni bohaterowie, tacy jak waleczna Katniss, czy Finnick. Jestem bardzo smutny, że to już koniec filmowej przygody z Igrzyskami. Kosogłos pt.2 - świetny film, mówię Wam.


2 miejsce - David Levithan, autor Każdego Dnia
Uwierzcie lub nie, ale jeszcze kilka miesięcy temu Levithan bezapelacyjnie byłby moim ulubionym autorem, ale nie jest. Głównie mój foch na niego nadal trwa, za totalną klapę jaką jest Pewnego Dnia - recenzja. Jego styl pisania to po prostu mistrzostwo świata. Nie mam pojęcia jak udało mu się używać tak pięknego języka, skomplikować sobie historię na tyle możliwych sposobów ile jest i jeszcze tak świetnie to wszystko podsumować! Muszę sięgnąć po jego pozostałe książki, mam nadzieję, że urzekną mnie podobnie jak Każdego Dnia.

And the winner is... 
1 miejsce - Matthew Quick, autor m.in. Niezbędnika Obserwatorów Gwiazd
Poznajcie mojego ulubionego autora, kochani. Jest to bez dwóch zdań najlepszy autor książek młodzieżowych - mocne stwierdzenie! Prawie Jak Gwiazda Rocka (recenzja) udowodniło mi, że można pozostać nadal tak pozytywnym, mimo towarzyszących niepowodzeń. Wybacz mi, Leonardzie (recenzja) mną wstrząsnęło w sposób jakiego nigdy bym się nie spodziewał. Niezbędnik Obserwatorów Gwiazd (recenzja) to książka, która pokazała mi, że sport może łączyć, ale też i dzielić. Już nie mogę doczekać się następnych książek tego autora. Panie Szybki, no szacuneczek, bez kitu!

Na dzisiaj to już tyle. Mam nadzieję, że post Wam się spodobał i chyba fajnie było się dowiedzieć jacy autorzy są moimi ulubionymi, no nie? ;) Piszcie czy jakiś Wasz najlepszy pisarz znalazł się w moim rankingu. Zaczytanego weekendu życzę! :)

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Musze w końcu zabrać się za przeczytanie "Szklanego tronu" bo bardzo mnie ciekawi i chyba jeszcze nie spotkałam się z negatywną recenzją. Moim #1 na pewno byłby Zusak, a Quick zająłby miejsce zaraz po nim ;)
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu przeczyatć coś Quicka, w grudniu chyba mi się uda, bo zamówiłam sobie jedną z jego książek :)
    Pozdrawiam, Julka z bloga karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystkich wymienionych przez ciebie autorów, z wyjątkiem Nelson i Levithana, ale z nimi po prostu nie miałam jeszcze okazji się zapoznać. "Prawie jak gwiazda rocka" Quicka mogłabym czytać bez końca, niesamowita, pełna optymizmu opowieść!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  4. "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" uwielbiam, myślę, że autor też znalazłby się w moim rankingu, ale nie jestem pewna czy na pierwszym miejscu :)
    korzystająć z okazji chciałabym Cię zaprosić do zabawy, ponieważ zostałej nominowany w moim zimowym tagu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam Matthew Quicka! ♥
    Pozdrawiam,
    helloimbooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię Quika chć na razie przeczytałam tylko jego dwie książki. Pisze w bardzo oryginalny sposób, a jego książki również pod względem tematyki są niepowtarzalne :)
    Choć trudno w to uwierzyć, nie przeczytałam dotychczas trylogii "Igrzyska śmierci" za sobą mam jedynie tom pierwszy oraz film, przede mną jeszcze wyjście do kina na drugą część Kosogłosa :)
    Sarah J. Mass również bardzo sobie cenię, choć na razie poznałam tylko tom pierwszy - poluję na kolejny, podobno jeszcze lepszy ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Quick'a, choć od jakiegoś czasu kusi mnie Wybacz mi Leonardzie :). Też uwielbiam Sare J. Mass, ale moimi ulubionymi autorami są Bishop i Sanderson - twórcy genialnej fantastyki :D.

    OdpowiedzUsuń
  8. Collins, Maas i Zusak to także moi ulubieni autorzy :) A czytałeś już może "Posłańca"? Bardzo polecam.
    http://castleona-cloud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Levithan jakoś mi nie podchodzi :/ Nie dyskredytuję jego stylu, absolutnie, ten jest naprawdę w porządku, mam jednak wrażenie, że w trakcie pisania gubi on pomysły. Matthew Quicka nie czytałam, ale wiele osób się nim zachwyca, dlatego będę musiała rozejrzeć się za jego książkami. Co do Zusaka - też go bardzo lubię, czytałeś "Posłańca"? Jeśli nie to polecam ;)
    Pozdrawiam,
    http://naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń