Hunger Games BOOK TAG

12:00

Dzisiaj premiera drugiej części Kosogłosa aaa!
Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w ten jakże piękny dzień, ale i smutny. Już ostatni film, ostatnie łzy i ostatnia wizyta w kinie na naszych ukochanych Igrzyskach. Oczywiście już jutro lecę do kina na premierę wraz z siostrą. Oczywiście to była kwestia czasu, żeby ten TAG pojawił się na moim blogu, a dzisiaj jest idealna okazja. 

UWAGA UWAGA UWAGA
W tym poście z pewnością pojawią się spoilery, więc osobom, które nie czytały wszystkich książek zapraszam do tego postu po przeczytaniu całej trylogii. Zdradzam tutaj fabułę, bo inaczej na te pytania nie można odpowiedzieć

1. Która część trylogii jest Twoją ulubioną?
Tu się trochę waham pomiędzy Kosogłosem, a drugim tomem. Kosogłos rozwalił moje serce i dzięki temu uwielbiam tę powieść, ale fabularnie o wiele bardziej podoba mi się drugi tom i to właśnie on jest moim ulubionym.

2. Jak długo wytrwałbyś w Głodowych Igrzyskach?
Podejrzewam, że nie za długo. Moją taktyką zapewne byłoby ukrycie się gdzieś na drzewie, bądź w jakiejś jaskini i chroniłbym się przed zabiciem kogokolwiek. Tak - nie potrafiłbym zabić człowieka, jakoś tak mam, jednak gdyby już była taka możliwość to z przymusu zapewne bym to zrobił. Ile sobie daje? 2 góra 3 dni :D

3. Jaka najdziwniejsza rzecz zdarzyła się w książkach?
No to klops - nie wiem jak odpowiedzieć na to pytanie. Czytałem książki blisko rok temu i średnio to wszystko pamiętam, ale zaszokował mnie na pewno fakt Dystryktu 13. To spadło tak jak grom z jasnego nieba - byłem bardzo zdziwiony, że oni wszyscy tam żyją i to tak sprawnie. Podobnie zareagowałem jak było mówione, że Katniss jest w ciąży :D :D

4. Jak dowiedziałeś się o Igrzyskach Śmierci?
Od mojego kolegi Mikołaja, który jakoś tak rok temu przyniósł książkę na Polski i opowiedział fabułę, po czym bardzo mnie to zaintrygowało. Dwa tygodnie później na Mikołajki otrzymałem od mojego kolegi Dawida Igrzyska i w zaledwie kilka dni wręcz pochłonąłem. Potem po Świętach dokończyłem całą trylogie i to właśnie od tej książki zaczęła się moja przygoda z książkami.

5. Jaki jest Twój ulubiony moment z całej serii?
Uwielbiam fragment śmierci Rue, ale nie za sam bardzo smutny moment, ale za postawę Katniss. Wtedy popatrzyłem na nią z zupełnie innej i nowej strony jako wrażliwej dziewczyny, która faktycznie może wygrać te Igrzyska. Jak powiedziałem tak się stało.

6. Kto jest Twoim ulubionym bohaterem?
To dziwne, ale w przypadku tej serii nie posiadam ulubionego bohatera - wszystkich darzę wielką sympatią. Lubię Katniss za jej siłę i towarzyszącą jej wrażliwość. Peeta, czyli jeden z moich ulubionych męskich bohaterów - to jak potrafił zaopiekować się Kotną było świetne. Nie przepadam za to za Gale'em, jest taki nijaki, mało wniósł do książek, a rozwiązanie jego wątku było chyba jakimś żartem.

7. W którym dystrykcie byś żył?
Nie mam pojęcia, naprawdę! Nie pamiętam już tych wszystkich dystryktów, więc oczywiście sam Kapitol będzie świetnym miejscem do mieszkania, no bo kto nie chciałby żyć jak w bajce, takiej luksusowej bajce? 

8. Co było dla Ciebie najbardziej emocjonującym momentem?
To bardzo trudne pytanie, bo wiele było takich rzeczy, które mnie poruszyły. Najbardziej emocjonująca był chyba sam fragment śmierci Finnicka. Byłem wręcz zły na Collins, że uśmierciła jednego z moich ulubionych bohaterów ;-;

9. Gdybyś mógł wziąć na arenę jedną rzecz, co by to było?
Kolejne pytanie, na które nawet ja nie znam odpowiedzi.. Myślałem nad.. telefonem. Bo w końcu i nawigacje ma, to wiedziałbym gdzie jestem, mógłbym się skontaktować z kimś, kto zapewne by mi podpowiadał, więc to tylko same plusy.

10. Co jest najbardziej złowieszczym planem jaki ktoś wymyślił w powieści?
Sam plan prezydenta Snow był czymś niewyobrażalnym dla normalnego człowieka. Nie lubię go, jak zapewne większość fanów trylogii Suzanne Collins. Za to plan Coin mnie zdumił - nie spodziewałem się, że tak z pozoru dobra kobieta może wymyślić coś takiego..

11. Czego najbardziej nie możesz doczekać się w filmie?
Wszystkiego! Dosłownie wszystkiego. Jestem bardzo ciekawy jak zostaną przedstawione śmierci dwóch świetnych bohaterów - będzie bombowo.. dosłownie. Ale zobaczymy jak to będzie, z resztą dowiecie się jakie były moje wrażenia.

12. Kto jest Twoim ulubionym czarnym charakterem?
No wybór mamy bardzo duży - aż dwóch :D Wolę chyba jednak bardziej prezydent Coin, bo nawet ją z początku lubiłem. Jednak z czasem stała się taką modliszką, że głowa mała.

A więc to byłoby już na tyle. Mam nadzieję, że ten TAG w moim wykonaniu Wam się spodobał. Nie zapomnijcie podzielić się potem swoimi wrażeniami dotyczącymi ekranizacji drugiej części Kosogłosa. To już jutro! 


I niech los zawsze Wam sprzyja..

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

7 komentarze

  1. Bardzo fajny TAG i pewnie zrobię go u siebie na blogu, ale dopiero jak wrócę z premiery <3

    OdpowiedzUsuń
  2. http://bookgeek.pl/2014/12/26/sprawdz-do-ktorego-dystryktu-panstwa-panem-nalezysz-quiz/
    Sprawdź tutaj jaki dystrykt do ciebie pasuje. Ja wyleciałam do jedenastki .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za podesłanie linku do quizu! :)
      Mi wyszedł Dystrykt 6, czyli buntownicy, tworzący pociągi! Haha!

      Usuń
  3. Ja chyba też zrobię u siebie ten Tag, choć do kina dopierow przyszłym tygodniu...

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaaaa! <3 Muszę, muszę, muszę zrobić ten tag! *.* Ja idę na Kosogłosa w niedzielę, taka ekscytacja... <3 Pozdrawiam, trzymaj się kochany!

    http://impresjalnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie najbardziej zlowieszczym faktem w całej trylogii było zrobienie, powiedzmy to sobie szczerze, że dzieci żywej tarczy (nie wiem czy dobrze myślę gdyż czytałam to bardzo dawno, ale chodzi mi o koncepcję w wyniku której zginęła m. in. Prim). A co do ulubionej postaci, to na pewno nie Katniss. Ja niezwykle polubiłam Finnicka i myślę że on jest moim ulubionym bohaterem.
    Chcialabym się w tym momencie podzielić wrażeniami z filmu, ale było to tak dawno...
    To trochę śmieszne pisać komentarz ponad rok po dodaniu posta, no ale... Nie mogłam się powstrzymać. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie najbardziej zlowieszczym faktem w całej trylogii było zrobienie, powiedzmy to sobie szczerze, że dzieci żywej tarczy (nie wiem czy dobrze myślę gdyż czytałam to bardzo dawno, ale chodzi mi o koncepcję w wyniku której zginęła m. in. Prim). A co do ulubionej postaci, to na pewno nie Katniss. Ja niezwykle polubiłam Finnicka i myślę że on jest moim ulubionym bohaterem.
    Chcialabym się w tym momencie podzielić wrażeniami z filmu, ale było to tak dawno...
    To trochę śmieszne pisać komentarz ponad rok po dodaniu posta, no ale... Nie mogłam się powstrzymać. :)

    OdpowiedzUsuń