Liebster Blog Award #2

12:00

Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w kolejnym już Liebster Blog Award na moim blogu. Tym razem zostałem nominowany przez Ulę z bloga Askier-pisze, dziękuję za to bardzo, bardzo cieplutko. Przejdźmy do jak zwykle ciekawych pytań :>

1. Gdybyś mógł zebrać wszystkich bohaterów czytanych przez Ciebie książek, jakie miejsce byś wybrał i dlaczego?
Na samo wejście już pytanie, na które mam wątpliwości. Z jednej strony, musiałoby być ich bardzo dużo, bo mało książek w życiu nie czytałem. Ja wiem, może jakaś wielka łąka, albo wiem! Góry, zabrałbym ich w góry, tak na Giewont. Gale i Peeta na pewno by się nadawali, ciekawy który by zepchnął którego :D

2. Jaki tytuł nosiła pierwsza czytana przez Ciebie książka? Czujesz do niej jakiś sentyment czy raczej źle ją wspominasz czy neutralnie?
Na to pytanie są dwie odpowiedzi. Nie wiem, czy chodzi tu o taką książkę, która jako pierwsza w życiu została przeze mnie przeczytana - tutaj u mnie jest to Plastusiowy Pamiętnik, czyli moja pierwsza w życiu lektura. Uwielbiam, uwielbiałem i uwielbiać będę. A jeśli chodzi o taką od której zacząłem moje porządne czytelnictwo są to niezawodne, najlepsze Igrzyska Śmierci.

3. W jakim wieku zacząłeś czytać i co (lub kto) było tego powodem?
Właściwie stało się to nawet niedawno, bo dopiero w grudniu poprzedniego roku. Mój kolega Dawid na mikołajki klasowe zakupił mi Igrzyska Śmierci i tak to się wszystko zaczęło. Od razu chwyciłem po następne tomy i zakochałem się w czytaniu.

4. Zwracasz uwagę na to, w jakim otoczeniu czytasz książkę? A może nie ma to dla Ciebie znaczenia?
Zazwyczaj czytam na swojej rozkładanej kanapie w swoim pokoju, bo tam raczej jest chyba najlepiej. Cieplutko, intymnie, cicho - najlepiej! Oczywiście, gdy już czytam muszę być pod kocykiem, z herbatką, tak już mam. Jak to mówi moja mama, nie zamieniaj się w starą babcię w tak młodym wieku.

5. Co jest twoim ulubionym "towarzyszem książki" (ulubiona filiżanka, zwierzak, zakładka)?
To tak. Zwierzak oczywiście, świetnie jak jedna z moich kotek przyjdzie i zacznie sobie mruczeć koło mnie. Herbatka, w moim ulubionym kubku w sweterku z Biedronki, chyba kojarzycie o jaki mi chodzi. Zakładki sówki, zakochałem się w nich!

6. Co jest takiego w tych książkach?
Wszystko, dosłownie. Każda powieść to inna historia, którą możemy poznawać i poznawać, cały czas na nowo. Zatracać się w książce i wzruszać się i doświadczać wiele emocji. No i kto nie lubi zapachu książek? :)

7. Masz jakiś rytuał związany z książkami albo czytaniem - jakiś "kod" w ich układaniu na półkach, jakieś przyzwyczajenie przed (podczas) lekturą?
To zależy. Na półce książki układam w taki niby banalny sposób - wszystkie książki ułożone są pionowo i na środku półki te wyjątkowe są poziomo. Chyba rozumiecie o co chodzi. Po za tym nie mam zbyt wielu rytuałów.

8. Gdybyś mógł być bohaterem jednej z przeczytanych książek, kogo byś wybrał i dlaczego?
To dość trudne, tak wybrać, ale raczej nie chciałbym być nikim. Myślałem, ale raczej nikt nie wpadł mi do głowy - może Q z Papierowych Miast, a może Peeta z Igrzysk. Nie mam pojęcia.

9. Podaj listę 5 książek znajdujących się na Twojej liście "muszę to mieć"?
Idealne pytanie dla mnie. Teraz chciałbym wyjątkowo:

Endgame: Wezwanie, James Frey
Zapytaj Księżyc, Nathan Filer 
Pewnego Dnia, David Levithan
Mara Dyer: Przemiana, Michelle Hodkin
Po Zmierzchu, Alexandra Bracken

10. Jak reagujesz, gdy ktoś mówi "nie czytam, bo czytanie jest głupie, nudne, dla osób bez życia towarzyskiego"?
Bardzo mi przykro, jeśli ktoś tak mówi, jednak to niestety mnie coraz częściej spotykam. Wśród moich znajomych są może tylko z trzy, cztery osoby, które lubią czytać książki i sprawia im to przyjemność. Oczywiście przekomarzanie się z taką osobą, jest złym pomysłem, bo przecież tamta osoba wie lepiej. Nic nowego.

11. Jak bardzo mnie lubisz?
No bardzo, Ula :> Takiej miłej i kulturalnej blogerki, która do tego zadała mi tak świetne pytania bym nie lubił? :D

A więc to byłoby już na tyle. Mam nadzieję, że post się spodobał, a ja dzisiaj nie pozostawiam po sobie nominacji, taki kaprys. 

Pozdrawiam Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Endgame i Zapytaj księżyc też chcę przeczytać, ale... już mi nie starczyło pieniędzy na zakupienie. Bardzo fajne odpowiedzi i przyjemnie się czyta. No i... ostatnia była do przewidzenia! ;)
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby byli na tym Giewoncie, to ja bym pomogła Galy'owi zepchnąć Pete :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnie zdanie w pierwszym pytaniu jest genialne! ♥ Ostatnio poluję na Endgame, jednak w mojej ulubionej księgarni jej nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Endgame jest bardzo fajną książką i nie mogę się doczekać aż wezmę się za drugi tom ''Klucz Niebios''
    Pozdrawiam
    Alicja w Krainie Książek

    OdpowiedzUsuń