Book TAG

12:00

Witam Was dzisiaj bardzo serdecznie w luźnym Tagu na moim blogu. Tym razem na tapet bierzemy Book TAG, do którego nominowała mnie Alicja z bloga Alicja w Krainie Książek. Bardzo fajna zabawa, więc biorę udział, bo Tagów mam do nadrobienia naprawdę sporo. Zapraszam! :)



1. Jaki gatunek najczęściej wybierasz?
Najczęściej sięgam po młodzieżówki i fantasy. Jednak z czasem pragnę poznawać coraz to nowe gatunki, żeby zakochać się w czymś zupełnie innym.

2. Który bohater jest najbardziej podobny do Ciebie lub którym chciałbym być?
Nie napotkałem na swojej czytelniczej drodze jeszcze mojego bliźniaka, ale chyba bardzo podobny jest Finley z Niezbędnika, no bo oboje nie odzywamy się zbyt często, ale ze sportem u mnie trochę gorzej. Nie mam pojęcia.

3. Jaką książkę dałbyś do przeczytania swojemu dziecku?
Z pewnością czytałbym mu do bólu Przygody Kubusia Puchatka, książkę do której mam ogromny sentyment i jest to bodajże moja ulubiona książka z dzieciństwa.

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?
Zdecydowanie preferuję powieści w wersji papierowej. Można powąchać kartki i po prostu czuć to w swoich rękach, to naprawdę piękne! Chcę ostatnio przekonać się do e-booków.

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Ostatnio zakochałem się w Szklanym Tronie pani Maas - to taka fenomenalna książka! Już teraz wiem czym tu się tak zachwycać, wykreowany świat jest naprawdę dobry i nie mogę się doczekać aż sięgnę po Korone w Mroku.

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?
Miecz Przeznaczenia ostatnio zawiódł mnie po całej linii. Myślałem, że wciągnę się w świat Sapkowskiego, a tu bam. Czytałem najczęściej na siłę i zupełnie nie mam ochoty kontynuować serii, mimo, że ta książka była moją lekturą.

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
Zdecydowanie jedna książka od początku do końca. Nie lubię zaczynać coś, a tu jeszcze jedno nie skończone. Zazwyczaj takie książki odchodzą w zapomnienie i ich nie kończę.

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
To zależy. Ostatnio przekonałem się trochę do bibliotek, ale lubię kupować książki i tworzyć własną biblioteczkę. Wielu książek nie ma w bibliotekach, a ja bardzo chcę je przeczytać.

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
To bardzo proste pytanie - oczywiście, że Złodziejka Książek. To opowieść, która według mnie powinna zostać lekturą. Przepiękna książka, co tu dużo mówić.

10. Czy oceniasz książkę po okładce?
Nie można ukrywać, że większość książek kupujemy, bo to one przeważnie decydują o kupnie. Jednak z pewnością ich po okładce nie oceniam. Przecież liczy się właśnie sama treść, a nie oprawa graficzna danej powieści.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak, to jaka była największa ilość książek, jakie kupiłeś na promocji?
Staram się powstrzymywać, ale jak można jak książka, którą chcę przeczytać od dawien dawna jest -30% na promocji! Jednak nie kupuję aż tak wielu powieści za jednym razem. Trzy to taki mój próg zakupowy.

12. O jakiej książce marzysz?
To może dziwne, ale marzę o książce niespodziance. Z racji, że chyba nigdy taka niespodzianka nie została mi sprawiona, to fajnie byłoby dostać książkę, którą bardzo chcę przeczytać od bliskiej osoby zupełnie o tym nie wiedząc.

13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Mam takie trzy półeczki wiszące na ścianie i wszystkie są wypchane zacnymi książkami po brzegi. A ile ich mam? Ja wiem około 50 z pewnością.

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?
Bez dwóch zdań książka, pytanie retoryczne.

15. Co teraz czytasz?
Zacząłem niedawno Wybacz mi Leonardzie i póki co jestem 113/400 i na razie jest okej i myślę, że na początku przyszłego miesiąca skończę.

A więc to byłoby dzisiaj na tyle. Luźny Tag pod koniec miesiąca zawsze spoko. Dzisiaj wyjątkowo bez nominacji, oczywiście wszyscy, którzy chcą wziąć udział w zabawie - zapraszam. Już jutro czeka Was podsumowanie miesiąca, a potem mam nadzieję, że kolejny obfity miesiąc. Zaczytanych dni! :)


Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Uwielbiam Szklany Tron! Świetna seria, koniecznie musisz sięgnąć po kontynuację. Na Złodziejkę Książek czaję się już od jakiegoś czasu, muszę w końcu przeczytać tę książkę ;)

    raven-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Sapkowski jako lektura? Nawet nie wiesz jak bardzo Ci zazdroszczę! Uwielbiam całą sagę o Wiedźminie ;)
    Za to ja nigdy nie mogłam przeczytać do końca Kubusia Puchatka, nie wiem co dokładnie, ale coś mi się w tej książce nie podobało :/
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tag a ja mam dla ciebie kolejny bo nominowałam cie do tagu lubimy czytać.pl na moim blogu http://wswiecieksiazeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że Ci Sapek nie podszedł, ale może po prostu "to jeszcze nie ten wiek" ;P A e-booki są przydatne - zajmują mało miejsca i są ogólnodostępne zazwyczaj. Podejrzewam, że szczególnie docenisz za kilka lat, jeśli pójdziesz na studia i będziesz musiał za jednym razem wypożyczyć z 10 pozycji, z czego przeczytasz z nich tylko konkretne rozdziały xD
    http://drewniany-most.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy tag :)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie mylittlebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń