Przysłowiowy BOOK TAG

12:40

Witam Was bardzo serdecznie w kolejnym TAGu na moim blogu. Tym razem zabawimy się w przysłowia, nominowała mnie Iza z bloga Otwarta Księga - link do jej bloga. Uwielbiam wszelakie TAGi, a jeszcze kilka mam w zanadrzu, więc zacznijmy! :)


1. Apetyt rośnie w miarę jedzenia - książka jednotomowa, której kontynuację chętnie bym przeczytał.
Zdecydowanie przeczytałbym kontynuacje Eleonory i Parka, jeszcze lepiej, że Rainbow Rowell pozostawiła otwarte zakończenie, więc przyjemnie byłoby przeczytać kontynuacje.

2. Co za dużo to nie zdrowo - kontynuacja, która była gorsza od pierwszej części.
Z bólem przyznać, że do tej kategorii dopasuję Nigdy Nie Gasną, czyli drugi tom trylogii Mrocznych Umysłów. Nic tu się ze sobą nie kleiło. Pierwszy tom, mimo iż miał sporo braków o wiele bardziej mi się spodobał.

3. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki - książka, którą mogę czytać wielokrotnie
Bez dwóch zdań jest to Harry Potter. Czytałem tylko pierwszy tom, ale tak bardzo mi się spodobał, że mógłbym czytać to cały czas. W przyszłym tygodniu planuję wypożyczyć drugi tom ^^

4. Stary, ale jary - ulubiona książka z dzieciństwa
Kiedy miałem z pięć, sześć lat byłem chyba największym fanem misia, na dodatek mojego imiennika - Kubusia Puchatka. W podstawówce, gdy miałem to jako lekturę, byłem wniebowzięty - uwielbiam jego przygody, nadal, mimo iż 14 lat już na moim karku.

5. Nie taki diabeł straszny, jak go malują - książka, która pozytywnie mnie zaskoczyła
Miasto Kości, czyli pierwszy tom tych niezmiernie popularnych Darów Anioła. Wszyscy zapowiadali mi, że będzie to najgorszy tom, że się wynudzę, a było całkiem fajnie. Polubiłem bohaterów i wreszcie poznałem uniwersum Nocnych Łowców.

6. Nie chwal dnia przed zachodem słońca - książka, która rozczarowała mnie zakończeniem
Każdego Dnia - ja tego nawet nie skomentuje... Wszyscy wiemy, że Levithan chyba nie przemyślał tego zakończenia, czekam na Pewnego Dnia.

7. Wyśpisz się po śmierci - książka, w którą tak się wciągnąłem, że mógłbym zarwać przy niej nockę
Całą trylogię Igrzysk Śmierci przeczytałem w późnych godzinach nocnych, nie potrafiłem przestać czytać! Szczerze, to wtedy pobiłem swój mały rekord - 3 książki, jeden tydzień.

8. Mowa jest srebrem, milczenie jest złotem - książka z najlepszymi dialogami
Dary Anioła, bez kitu. Sarkazm Jace'a jest niemożliwy, oczywiście nie tylko on, reszta bohaterów również dorastała mu do pięt. Rudowłosa Clary, inteligentny Simon, czy Magnus.. i Alec.

9. Raz na wozie, raz pod wozem - książka, która miała dużo zwrotów akcji
Trzymająca mnie w napięciu przez wszystkie jej strony - Mara Dyer Tajemnica. Dziwne rozwiązania, a przede wszystkim te zwroty akcji, których tu nie mało. Już niedługo recenzja :))

10. Pierwsze koty za płoty - książka, przez której początek nie umiałeś przebrnąć
Niestety, jest teraz co raz więcej takich powieści, przez które nie potrafię przebrnąć, przez ten okropny początek. Było tak z Mrocznymi Umysłami i Więźniem Labiryntu, które ostatecznie skończyły, ale początek tych powieści był totalną masakrą.

11. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - książka, którą zna prawie każdy
Do głowy przyszły mi tu Gwiazd Naszych Wina, Johna Greena. To chyba czytał już każdy, stary, młody, chłopak, dziewczyna czy nawet nauczycielka. Mimo wszystko, polubiłem bardzo twór Zielonego.

12. Co ma wisieć, nie utonie - książka, której zakończenie przewidziałem, będąc w trakcie czytania
Trochę dziwne, ale nie ma takiej książki, ale wydaję mi się, że na pewno coś takiego w przyszłości się znajdzie.

13. Od przybytku głowa nie boli - ulubiona powieść, licząca ponad 400 stron
Długa powieść, żeby nie powiedzieć, że cegła. Złodziejka Książek, przepiękna złodziejka. Uwielbiam tą powieść, jak większość książkoholików. Powinien przeczytać ją każdy.

14. Wszystko co dobre szybko się kończy - ulubiona książka, licząca mniej niż 200 stron
Kocham nad życie Małego Księcia, wiem że liczy tylko 80 stron. Przy okazji niedawno byłem na adaptacji w kinie i podzielę się swoimi wrażeniami już niedługo.

15. Być kulą u nogi - książka, w której występuję trójkąt miłosny
Pomyślałem tutaj o naszym ukochanym trójkąciku z Igrzysk Śmierci. Katniss wraz z dwoma adoratorami rozwalili system! Z dwojga złego wolę Peetę, Gale'a nie trawię..

16. Jedna jaskółka wiosny nie czyni - autor, którego każda książka mi się spodobała
Wszystkie powieści Johna Greena jednak mają coś w sobie. Czytałem póki co dwie z nich i każda bardzo mi się podobała.

17. Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby - bohater, który czuję się niekomfortowo w sytuacji, w której się znalazł
Z pewnością Tris z Niezgodnej nie była w ciekawej sytuacji, co mogliśmy odczuć również na końcu Wiernej. Nie lubiłem jej i tak bardzo działała mi na nerwy..

18. Co nas nie zabiję, to nas wzmocni - bohater, który pod wpływem wielu czynników dorośleje
Jude z Oddam Ci Słońce przeżyła bardzo dużo, z dziewczynki przerodziła się w bardzo dojrzałą kobietę podejmującą wiele mądrych decyzji. Wręcz przeciwnie jest z Noah..

Ach wreszcie dobrnąłem do końca! To chyba jest najdłuższy TAG, jaki kiedykolwiek widziałem. A jakie przysłowie jest Waszym ulubionym? :) Już niedługo widzimy się w podsumowaniu miesiąca, a tymczasem życzę Wam miłego dnia :>


Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Wszystko spoko i ok, tylko że nie jestem dziewczyną... Mam na imię Adam xD
    Fajnie że odpowiedziałeś na nominację :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko przepraszam! Jak mi głupio teraz.. :<
      Skojarzyłem, że jakoś Twojego bloga prowadzi jakaś Iza - wtf? :D
      Jeszcze raz pragnę przeprosić Adam :)
      Dzięki za nominację również :>

      Usuń
  2. Hej,
    nominowałam Cię do tagu: http://ksiazka-od-kuchni.blogspot.com/2015/09/the-courtship-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi właśnie pierwszy tom "Darów Anioła podobał się najbardziej ;)
    P.S. Właśnie dostąpiłeś wątpliwego zaszczytu nominacji do TAGu :D

    OdpowiedzUsuń