Moja książkowa jesień! #jesienzfeeria

10:15


Jesień to zdecydowanie moja ulubiona pora roku. Kocyk, herbatka, książka - najsuper! Jest to również bardzo kolorowa i klimatyczna część roku, którą totalnie uwielbiam. Znajomi, uwielbiający lato trochę dziwią się z moich poglądów, ale no ja już taki jestem, co tu zrobić. Ale, ale co poczytać w te wieczorki, przy kominku? Jedno z moich ulubionych wydawnictw Feeria Young organizuje zacny konkurs, w którym do wygrania jest prenumerata wszystkich tytułów, które zostaną wydane nakładem, tego wydawnictwa do końca roku. Polega on na ułożeniu trzech książek, idealnych na jesienne dni, a więc do dzieła!



Igrzyska Śmierci, Suzanne Collins
To właśnie w grudniu tamtego roku rozpoczęła się moja przygoda z czytaniem. Moja przygoda z Igrzyskami Śmierci. Pamiętam, że na mikołajki w tamtym roku mój kolega Dawid podarował mi tą książkę. Zachwyciłem się strasznie! Jeszcze w tym samym miesiącu skończyłem całą trylogię. Mój sentyment związany z tą powieścią jest ogromny! Właśnie po tej książce chwyciłem za inne książki. Zamierzam w tym roku odświeżyć sobie całą serię, idealnie przed premierą filmowej drugiej części Kosogłosa. Na długie, jesienne wieczory powrót do trylogii, od której ta cała przygoda z czytaniem się zaczęła - najlepiej! 

Złodziejka Książek, Markus Zusak
Jedna z najpiękniejszych powieści, jakie przeczytałem w życiu. Naprawdę! Złodziejka Książek to typowy klasyk pięknej literatury. Według mnie ta książka powinna byc lekturą szkolną - każda osoba, która nie lubi czytać zmieniłaby zdanie po tej powieści. Pod koniec tej książki ryczałem jak z nut. Totalna bomba emocjonalna, która potrafi wstrząsnąć czytelnikiem. Idealnie się składa, że jesienią odświeżę sobie Złodziejkę, można dowiedzieć się z niej wiele prawd o życiu i historii jednocześnie. Tak się składa, że jak opowiadałem o tej książce na lekcji języka polskiego dostałem za 6 za opowiadanie o niej - przypadek? Raczej nie :))




Mały Książe, Antoine de Saint-Exupery
Moja tegoroczna lektura szkolna. Bardzo cieszę się z tego, że w październiku jeszcze raz na nowo poznam historię Małego Księcia, przepiękną historię, która jest prawdziwą kopalnią cytatów i życiowych prawd. Po raz pierwszy przeczytałem powieść na początku września tego roku i z początku nie wiedziałem, dlaczego ta książka jest aż taka świetna. Dopiero po kilkukrotnej lekturze zrozumiałem o co tu chodzi. Niedawno wyszedł film na podstawie Małego Księcia, ale jakoś póki co mnie do niego nie ciągnie. Dlaczego? Nie mam pojęcia. W jesienne wieczory lektura Małego Księcia będzie świetną opcją :)

A teraz przyszła pora na Bonus! :))
Oddam Ci Słońce, Jandy Nelson
Powieść przeczytana przeze mnie zaledwie kilka dni temu, ale nie mogłem powstrzymać się, aby jej tu nie dodać. Przepiękna opowieść o zupełnie różnym od siebie rodzeństwie. Zacząłem tu doszukiwać się swojej rodziny, która jest całkiem podobna. Przegodna powieść na jesień, która pokazuje prawdy o rodzeństwie i realia niektórych rodzin. Oczywiście nie wspominając tu o sztuce, która stanowi tu ważną część książki! :> Link do recenzji - klik.

Ode mnie to już wszystko, zachęcam Was do brania udziału w tej akcji, która mi osobiście bardzo się spodobała. Jesień to zdecydowanie moja ulubiona pora roku, nie tylko bo herbatka, kocyk i książka, ale kocham tą porę roku za klimat! Prześwietny klimat, który towarzyszy nam aż to początku zimy. Jeśli, któraś z tych książek została już przez was przeczytana, to zachęcam do podzielenia się swoją opinią albo zostawienia linka do recenzji jednej z nich :))
#jesienzfeeria

Pozdrawiam, Kuba z Blue Kuba Books! :)

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Jestem w połowie "Oddam Ci słońce" i na razie jestem oczarowana. Chyba nigdy nie czytałam tego typu książki. Zaraz zabieram się za czytanie, jestem ciekawa, jak się skończy :)

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złodziejka również mi się bardzo podobała. :D
      Mi samej najbardziej podoba się że pokazuje iż nie każdy Niemiec jest zły (a my, jako Polacy, czasem o tym zapominamy - nie każdy - ale jednak)

      Pozdrawiam. :D

      Usuń
  3. Mam zamiar przeczytać Trylogię Igrzysk Śmierci i Oddam Ci słońce :D
    Pozdrawiam :D
    www.biblioteczkapati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oddam Ci Słońce mam przed sobą, jestem ogromnie ciekawa tej książki! :D

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również myślę o stworzeniu swego must have na jesień i podobnie jak Ty pragnę umieścić w niej trylogię "Igrzyska śmierci", choć przeczytałam dopiero jedną część. :)

    OdpowiedzUsuń